• Mynta

Hur många namn har ditt barn, exklusive efternamn?

Som rubriken lyder, hur många namn har ditt barn, exklusisive efternamn? Har du flera barn med olika antal namn, rösta efter ditt förstfödda barn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många namn har ditt barn, exklusive efternamn?
  • Runguska

Tre namn har båda pojkarna.

• Momalicious

Elliot Emanuel heter min son. Tilltalsnamn Elliot. Föll sig naturligt. Fler namn verkar jobbigt.

• Heisan

Fyra namn var har mina fyra barn...

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • wity

Dottern har 4 namn, och sönerna vars 3 namn.

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Chazz Michael Michaels

Ivan Karl Anders och Anna Linnea Sabine. Tre var följaktligen.

Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • huxflux

Tre. Tilltalsnamn, farfars tilltalsnamn, morfars och gammelfarfars andranamn.

• Nightswimmer
    Proletariatet skrev 2011-10-23 21:46:19 följande:
    Men fan. Jag läste inklusive. Hehe. Så felröstat för min del, fyra har de.

Ha ha! Och jag reagerade inte förrän jag såg det du hade skrivit. Jag röstade alltså också fel - sonen har fyra namn och ett efternamn.

(Andranamn, Tilltalsnamn, Andranamn, Mellannamn, är den ordning de kommer i. Kommer nog bli samma för syskonet i magen.) 
    ♥ H 2008-06-15 ♥ BF med lillabroster 2012-01-27 ♥
  • Aoife

Fyra. Tre förnamn och ett efternamn.

Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Muslimska mamman

Tre namn. Första namnet är tilltalsnamnet, de andra två är från hans pappa och hans farfar. Enligt min mans arabiska tradition kan man gå långt tillbaka och ha fem eller sex namn också efter farfarsfar, farfarsfarfar osv. Men vi begränsade oss till tre och så efternamnet efter det.

• Butterscotch

Två. Vi var inte intresserade av gamla släktnamn till barnen men de fick sina föräldrars andranamn + ett eget förnamn.

• Svennis

Alla tre barnen har totalt 5 namn. Ett förnamn, ett andra- och tredjenamn (ett från min sida och ett från pappans sida), ett mellannamn (mitt gamla efternamn) och ett efternamn (makens efternamn).

Både mellannamn och efternamn används till vardags. Även maken har tagit mitt namn som mellannamn

• nelli08

Min dotter har tre namn + efternamnet. Och framtida barn vill jag oxå ska ha 3 namn :)

Svar på tråden Hur många namn har ditt barn, exklusive efternamn?