4,5 mån baby skriker
Hej
Jag har en 4,5 mån flicka som får riktiga skrikanfall.
Skriket låter hysteriskt, det eskalerar och till slut tappar hon nästan andan.
Det kan hålla på en timme, sedan är allt jättebra eller så sätter det igång igen efter en halvtimme. Ingen tröst fungerar, lägger jag henne till bröstet för att amma blir hon jättearg och skriker högre. Första gångerna fungerade det med att ge mitt finger att suga på istället, men nu hjälper inte det heller. Jag vaggar henne i min famn, men det är svårt att hålla henne då hon kränger, slår och sparkar. Jag har provat bytt blöja, tagit av kläderna, sitta stilla i ett mörkt rum, gått runt och vaggat, matat med flaska, dragit henne i vagnen, magmassage, windi, gett napp, sjungit men inget hjälper. Skriket kommer bara en gång om dagen eller varannan dag, vid olika tidpunkter. Alltid när det är mycket folk runtom, som när vi får besök eller besöker någon, men också när vi är helt själva och det är lungt och tyst. Människor som hör henne reagerar på att det låter så otäckt, jag är en lugn och trygg mamma men börjar fundera om det är något normalt som växer bort eller om det är något fel. Hon var inte skrikig som nyfödd utan första gången kom när hon fick sina vaccinationssprutor. Hon utvecklas snabbt och kan mycket för sin ålder, kan det vara en reaktion på hennes utveckling? Växtvärk, tandsprickning, reflux, ont?