• prinsessan84

Pergotime och spolning samma månad?

Hej på er!

Ätit Primolut Nor och väntar på att mensen ska komma imorgon så jag kan boka tid för min spolning som jag fått remiss på av vår fantatsiska läkare Stein. Har ätit Pergotime för ett par år sedan utan resultat och tanken är att jag ska göra det igen. Nu undrar jag om jag inte kan göra det den här cykeln? Alltså äta pergo dag 5-9 och göra splningen dag 8 som det är sagt? Han är inte på plats förrän om ett par dagar så jag ska självklart fråga honom, men någon annan som har erfarenhet av samma sak?

Sophia

• Svar på tråden Pergotime och spolning samma månad?
  • Ell86

Det låter som att det kan funka.. jag gjorde spolning samma dag som första pergotimetabletten (dag 5). Det var iaf inga problem. Det tar väl ett tag innan det blir ev. ÄL efter sista pergotabletten så man borde ju inte riskera att "spola bort" något ägg på dag 8.

• prinsessan84

Eller hur? Tycker det borde funka. Lyckades du på det försöket?

• Ell86

Nej, enkelkur funkade inte på mig. Fick ingen ÄL.. blir dubbel nästa gång och hoppas på att åtminstone få ÄL så man har en ärlig chans att försöka. Äter provera nu för att få mens, sen är det dags igen..

• prinsessan84

Då är vi ungefär i samma fas. Svårt att tänka på något annat. Hoppas få ett svar från min läkare imorgon så jag vet om jag kan köra igång med pergon. Vill inte vänta mer!

• Ell86

Ja det är nästan omöjligt att tänka på nåt annat, hur mycket man än försöker..
    Hoppas du får ett bra svar från din läkare idag och att du snabbt kan komma igång med pergon igen!
    Jag tror att det blir start runt 5-6 nov på min dubbelkur.

• prinsessan84

Jag fick börja med peron denna månad så nu kör jag igång med dom på lördag. Hoppas på ett plus :) Håller tummarna för dig!

• Ell86

Tack! Håller tummarna för dig med. Det är vad man kan göra i detta läge: Hoppas, hoppas och hoppas lite till!!

Svar på tråden Pergotime och spolning samma månad?