• Honeyrose

Vad gör ni med era ca 2-åringar?

vad gör ni på dagarna med era ca två åringar? hur ser en normal dag/vecka ut?

roligt att veta hur andra gör, tips och idéer etc.

ska själv skriva snart men måste lägga min lilla =) 

• Svar på tråden Vad gör ni med era ca 2-åringar?
  • Marie 104

Vi tittar i böcker på djur, lastar saker i gåvagnen och kör runt med, öppnar och stänger dörrar till lite större leksaksbilar, sjunger, river torn av diverse saker.. Och säger: åh neej, inte igeen.. :) då skrattas det! Vi går och tittar ute i trädgården efter katter, lekplatser, börjat se lite barnprogram, försöker lära oss ,hämta och lämna till mamma, saker,
    Och sen tycker han det är roligt att va med och dammsuga, stoppa i tvättmaskinen, hänga tvätt, plocka ur diskmaskinen och det där tråkiga.. Men det blir mycket roligare om han gör samma sak.. :)

• Toppen9

Går till öppna förskolan ca 2ggr/vecka, lekparken, leker hemma i trädgården, leker inne, hälsar på mormor/farmor, badar....

• Honeyrose

va roligt! =) och hur ser en typisk dag ut för er? vakna, äta, leka, sova etc?

här hemma brukar vi vakna ca kl 9, min lilla på 9 mån vaknar tidigare men ibland somnar hon om innan stora vaknat. sedan äter vi frukost och brukar gå ut och leka om det inte är allt för hemskt ute. brukar ta med dadlar och vatten ut ifall min dotter på nästan 2½ blir lite hungrig eller ibland så kan vi äta banan och ibland hemma (på mina städdagar). mat/middag äter vi ca kl 2, beror lite på när vi vaknat eftersom det varierar lite och hur det har sett ut tidigare på dagen. sedan brukar vi leka och hitta på saker inne resten utav dagen, äter lite innan sovtid och hon får även välling innan hon somnar, som brukar vara ca kl 6. min lilla hänger ju med på det mesta, men hon sover ca 2 ggr per dag, och stora syster ingen gång. och lilla brukar lägga sig strax efter stora men ibland är hon vaken till ca 8, beror på hur hon sovit under dagen.

min dotter älskar just nu att leka med sina dockor, köra i vagnen och leka äta =)  bygga med duplo och älskar att sortera saker och byta plats. vi brukar även rita med färgpennor och har nu försökt börja pyssla lite, men har inte riktigt kommit igång än. har målat på stenar och med fingerfärg än så länge =)  en gång i veckan åker vi till en mamma grupp, där det ibland finns barn i hennes ålder, men oftast mindre, men hon älskar det. åker oxå o hälsar på vänner med barn i hennes ålder ibland och så besöker vi mormor och hon oss. har tänkt gå till öppnaförskolan men inte velat gå själv första gången så det har inte blivit av än eftersom vi inte känner någon i vårt område tyvärr.

det var allt jag kom på nu =) 

• straw2008

Våra barn är på dagis men på helgerna brukar vi gå til lbadhuset (äventyrsbad inget annat duger) djurparker gröna lund lekparken åka till farmor åka till lekland käka mc donalds o kolla hello kitty filmer på dvd

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Honeyrose

vad roligt med djurparker o bad! =) vi har åkt en gång vid en högtid till djurparken i borås o det var jättekul!

• Toppen9

just ja, sjunga och dansa brukar vi göra rätt ofta också är så härligt att se lilleman (20 månader) dansa

Våra dagar ser ungefär ut så här:

07.00 vaknar och äter frukost
    tar det lugnt med lite bolibompa, böcker och lek på rummet
    09.00 frukt/mellis
    utelek på gården i minst en timme
    11.00 lunch
    sova middag ca 1 timme
    leka inne/ute beroende på lust och väder
    ev handla mat och fixa ärenden/tvätt
    16.00 middag
    lugnare innomhus lek
    18.00 kvällsmat
    18.30 sova för natten

• Toppen9
    Toppen9 skrev 2011-10-27 00:04:48 följande:
    just ja, sjunga och dansa brukar vi göra rätt ofta också är så härligt att se lilleman (20 månader) dansa

Våra dagar ser ungefär ut så här:

07.00 vaknar och äter frukost
    tar det lugnt med lite bolibompa, böcker och lek på rummet
    09.00 frukt/mellis
    utelek på gården i minst en timme
    11.00 lunch
    sova middag ca 1 timme
    leka inne/ute beroende på lust och väder
    ev handla mat och fixa ärenden/tvätt
    16.00 middag
    lugnare innomhus lek
    18.00 kvällsmat
    18.30 sova för natten
    Kan ju tillägga att det är en typisk "hemmadag". Går till öppna förskolan två gånger i veckan och då ser ju hela förmiddagen annorlunda ut och vi tar utelek på eftermiddagen istället.
Svar på tråden Vad gör ni med era ca 2-åringar?