• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket pojknamn med x tycker du bäst om?
  • fluu

Finast är absolut Axel. Det kommer förmodligen bebben heta i andranamn om det är en pojk Glad
    Även Felix och Sixten är fina. Ma är väl okej.
    Fulast är nästan resten:p Jag tycker generellt bäst om svenska namn eller namn med lång namntradition i Sverige. Plus att jag på nåt sätt tycker att x i namn ser lite "onaturligt" ut.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Lottaa

Alexander! Min älskling heter ju det. Texas har jag svårt för, även att en i vänskapskretsen har en son som heter det.

Alexander 100318
  • Twilight

Mest: Axel och Alex

Minst: Xander Kräks 

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • DenNamnbitne

Finast=  Axel
    Andra fina= Sixten, Alexander, Fenix, Maximilian

Men namn som Maddox, Lennox och Texas låter mest som datorprogram. Men det är roligt att namnvärlden är så yvig!!

• Brünnhilde

Röstade på Alexander, men egentligen är det dött lopp med Maximilian. De är mycket vackra, manliga, stiliga namn. Axel är också stiligt och fint, liksom Alex - även om Alex har nackdelarna att dels vara smeknamnsbetonat fortfarande, och dels att det även kan vara ett smeknmamn till Alexandra. 

Övriga namn gillar jag inte alls. Det antingen _osar_ White Trash om dem, som Texas och Lennox. Eller så har de bra associationer i sig själva men blir de för konstiga i en svensk vardag, som Maximus och Xerxes. Eller så är de klurgubbiga och töntiga, som Felix och Sixten.

• Superbia
    Sixten, annars är jag inte så inne på X-namn.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • kossan

Jag tycker att Alexander är finast! Fulast är nog Xavier, gillar inte den typen av namn, det får mig att tänka på en sliskig italienare eller liknande!! :p

• Mamma till tre kottar

Valet var ju enkelt eftersom min kära son finns bland dessa. Han är en av 19 i sverige som har det tilltalsnamnet, och jag lovar att det funkar bra i vardagen. Dessutom finns hans andranamn oxå i listan, men det är betydligt vanligare.

• As mamma

Xavier är jättefint, men jag skulle skrivit det med J istället för X!

• humlan1978

Alexander är finast.
    Tycker även om Axel och Alex.

Xander är det sämsta, men Zander tycker jag fungerar. 

Svar på tråden Vilket pojknamn med x tycker du bäst om?