• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn med x tycker du bäst om?
  • spöke
    Petronella01 skrev 2011-10-26 13:50:06 följande:
    Går jag till min bekantskapskrets så kan jag konstatera att Dixie är ett "pojk"namn  (man 60+)
    Ja, det finns några få pojkar/män som heter så.

Statistik från SCB:
    Det finns 42 kvinnor som har förnamnet Dixie. Av dessa har 26 namnet Dixie som tilltalsnamn. Det finns 5 män som har förnamnet Dixie. Av dessa har 2 namnet Dixie som tilltalsnamn.
  • spöke
    sasso78 skrev 2011-10-26 13:58:41 följande:
    Roxana fast med 2 n så det stavas Roxanna.
    Jag valde Roxana i omröstningen eftersom det är vanligare än Roxanna. Funderade på att ta med båda, men det fick bara bli det ena.
  • As mamma

Jag gillar Ximena men då kan jag spanska, skulle inte döpa mitt barn till det om man bor här i Sverige, det blir ju jättekomplicerat, inte bara att läsa men även att uttala.

• Nikki81

Vår dotter heter Alexa. Tycker förstås bäst om det namnet. Brorsan kallar henne Lexie.

• sasso78
    spöke skrev 2011-10-26 14:02:33 följande:
    Jag valde Roxana i omröstningen eftersom det är vanligare än Roxanna. Funderade på att ta med båda, men det fick bara bli det ena.
    Okej Glad
  • Liiza

Beatrix, är jättefint-som drottningen i Holland Lexie är också fint!

• fluu

Finast :Axelina är lite coolt.
    Fulast: Alla andra.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • nelli08

Roxana, fast stavningen Roxanna

• DenNamnbitne

Vilka fula namn! Nästan alla tycks vara det i alla fall. Axelina är allra finast, det hette min farmorsmor. Xenia går väl an med de andra är för hemskt. Bland pojknamnen tycker jag om Alexander men INTE Alexandra. Nej x-namn verkar inte vara min musik!

• Superbia

Egentligen borde jag väl har röstat Trixi eftersom min katt heter det, men jag tänkte namnet i förhållande till människor så Beatrix fick min röst - fast hellre Bellatrix Flört

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • vampyria2

Mit favorit namn på X  är Xelia, var en äldre dam som hette det när jag jobbade på ett äldre boende och hon var så go, så efter det älskar jag det namnet

Svar på tråden Vilket flicknamn med x tycker du bäst om?