• flikksnatta

någon som ha begärt göra om blodprovet efter dåligt resultat på kub/nupp?

Jag fick 1/188 risk för ds pågrund av blodprover, nackspalten var på 0,5 mm. Bm blev väldigt förvånad över den höga risken. Så nu tänkte jag om man kanske ska ringa och fråga om man kan göra om blodprover

• Svar på tråden någon som ha begärt göra om blodprovet efter dåligt resultat på kub/nupp?
  • Issa79

Prata med din BM o se vad hon säger. De brukar ju erbjuda fostervattensprov vid förhöjd risk men det innebär ju sina egna risker så det måste man ju överväga. Men din BM vet säkert mer

• bepoe

Verkar ju lite onödigt att göra om provet, om du får ett bättre provresultat - vilket provresultat ska du lita på?

Fråga dig själv hur viktigt det är för dig att veta, och vad du ska göra med resultatet. Om det är viktigt att veta säkert och om du skulle gå vidare och avbryta graviditeten vid ett oönskat provsvar - gå vidare med fvp/mkp. 

• Chinirauring

Jag fick 1:2 när jag väntade min dotter.Jag bad att få göra om allt men det fick jag inte, din nackspalt bebisen) e ju väldigt liten...vissa har ju uppåt 5 och det visat sig vara bra, tror dem drar gränsen vid 2-3 mm.

Hur går det för dig? 

• flikksnatta

Fick precis som du, 1:188 och nackspalt var 0,5. Jag frågade om det gick men provet skulle vara detsamma.

• flikksnatta

Men herregud vad jag är trög..svara min egen tråd..;). Måste vara tröttheten. Jag fick bra provsvar i fredags..:)

Svar på tråden någon som ha begärt göra om blodprovet efter dåligt resultat på kub/nupp?