• Bamboon

Äggdonation- ersättning

Hejsan 
    Är lite intresserad av ev donera mina ägg-  vart vänder man sig.
    Har själv barn nyss fått- o har inga problem o bli gravid.
    Någon som vet o i fall man får ersättning.

• Svar på tråden Äggdonation- ersättning
  • Pussesnuttan

Är det bara jag som är snurrig eller min telefon som spelar mig ett spratt eller försvann alla inlägg i den här tråden?

• NKmamma

Om du tänker på tråden vi skrev i tidigare idag så är den borttagen av nån anledning. 
    Det är samma TS i den här som den andra Blir lite snurrigt.

Jajamen
  • Pussesnuttan

Aha, då är jag inte helt snurrig :)

Vi skrev ju om hur nivån på ersättning skulle påverka om man donerar eller e,j och jag tror att en högre ersättning skulle få många fler att FUNDERA på att donera. Det i sig skulle få fler att sätta sig in i vad donation innebär, hur det går till, hur man ställer sig till att någon annan för ens gener osv. Och DET i sig tror jag skulle leda till ökad tillgång på donatorer.

Ts,
    Ta kontakt med något av universitetssjukhusen, det är bara de som får genomföra äggdonationer i Sverige.
    Vill du ha mer betalt så får du nog vända dig till någon utländsk klinik.

• FOA

Ja, 3,000kr som någon redan har skrivigt men de funderar på att 3 dubbla ersättningen till 9,000-10,000kr.

• Pussesnuttan

Tyvärr är det beroende på i vilket landsting man bor. Som så mycket annat i fertilitetsvärlden borde det ju åtminstone vara samma saker som gäller, oavsett var i landet man bor.

• NKmamma
    Pussesnuttan skrev 2011-10-30 21:19:04 följande:

Vi skrev ju om hur nivån på ersättning skulle påverka om man donerar eller e,j och jag tror att en högre ersättning skulle få många fler att FUNDERA på att donera. Det i sig skulle få fler att sätta sig in i vad donation innebär, hur det går till, hur man ställer sig till att någon annan för ens gener osv. Och DET i sig tror jag skulle leda till ökad tillgång på donatorer.

Ts,
    Ta kontakt med något av universitetssjukhusen, det är bara de som får genomföra äggdonationer i Sverige.

Det vore bra om det var så, det tycker jag verkligen. Tror dock inte att pengar spelar någon roll för många dessvärre.

Jajamen
  • LivL
    Pussesnuttan skrev 2011-10-30 21:19:04 följande:

Ts,
    Men om man bor för jäkla långt därifrån då?
  • Solikheter
    LivL skrev 2011-11-01 17:36:34 följande:
    Men om man bor för jäkla långt därifrån då?

Jag donerade i våras och fick 3000 spänn för besväret. Då tar det 2 timmars bilresa från där jag bor till RMC, på vilken väg jag fick köra fler gånger än beräknat då jag en del krånglade (ej blödning när jag skulle, extrainsatta VUL, cysta...) så det blev mycket bensinkostnad och förlorad arbetsinkomst.

Jag kände väl i efterhand att jag kunnat få aningen mer i ersättning faktiskt, även om min donation inte hade ett skit med pengar att göra i första hand!.  
Svar på tråden Äggdonation- ersättning