• FruGrön

Snart dags för KUB-test...

Om några timmar är det dags att träffa läkaren, prata igenom det här med fosterdiagnostik och sen påbörja ett KUB test. Måste säga att jag är riktigt nervös. Är vi beredda på vad som kan visas? 

Har inte gjort detta test under mina två tidigare graviditeter och de har ju slutat väl. Den här gången vill jag göra testet på grund av min egen oro och nervositet, men tänk om det bara blir värre? Och vad jag velar...

• Svar på tråden Snart dags för KUB-test...
  • flikksnatta

Jag ångra ibland att vi gjorde det, nu lever man i en dimma fram till fvp. Vi fick 1/188, men samtidigt så är det ju bra för då få man veta risken. Men det är bara sannolikheten

• Mum2012

Vi gjorde testet i tisdags och fick 1/20000 Var ingen tvekan för oss om vi skulle göra testet men var sjukt nervös. Jag hade ju dessutom fått för mig att barnet inte levde men det gjorde det verkligen Glad Önskar dig lycka till!

• FruGrön

Jag åkte dit nervös och orolig, men efter samtal med läkaren och ett VUL så bestämde jag mig för att INTE göra ett KUBtest. Allt såg jätte bra ut så här långt, det lilla hon kunde se.

Jag vet helt ärligt inte hur jag skulle hanterat att få dåliga siffror. Varför då oroa sig i 30 veckor. Nej, den dagen den sorgen. Jag känner mig iallafall väldigt mycket lugnare efter att få se ett tickande hjärta och en lite sprattlande varelse där inne.

Svar på tråden Snart dags för KUB-test...