Ohanterliga barn? Skyll på mamman!
Läs den här artikeln. (ny uppdaterad länk)
Vad tycker ni?
Läs den här artikeln. (ny uppdaterad länk)
Vad tycker ni?
Jag tycker att det är nya forskningar hela tiden och undrar vilken man egentligen ska tro på. Men av denna artikeln att döma så tror inte jag att det är så enkelt. Det är ju inte bara mamman som spenderar tid med sina barn, inte bara pappan heller. Det är släktingar, andra familjemedlemmar, syskon, dagisbarn. Mamman ska varken ha creds eller skit för allt barnen lär sig. Rätt trångsynt artikel faktiskt.
Självklart påverkas barn av hur de blir behandlade som spädbarn, men förhoppningsvis har ju barnet två föräldrar, så varför inte skylla på pappan då också?
Det låter ju hemstk att irritation man käns för så länge sedan ska påverka negativt i framtiden. Nu tror jag dock att det måste vara riktigt illa, inte för att man är stressad och irriterad någon enstaka amningstillfälle, då hade det ju varit kört för nästan alla småsyskon
Men självklart ligger det i uppfostran och hur man själv beter sog och alltså visar för barnet hur man ska bete sig. Föräldrarna är så klart ansvariga för det, inget snack om saken. (Diagnoser undantagna)