• Anonym (snopet)

Hur kunde jag ta så fel

konfronterade en tjej, jag är själv tjej, vilket jag trodde till 100% stötte på mig, visade sig att hon sa att hon absolut inte gjorde det. Har haft ett 15 årigt förhållande med en man, och är nyss separerad. Hur kunde jag ta så fel, är det så att tjejer visar på andra sätt än killar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 08:06
    jag var mest fundersam faktiskt, om jag hade dragningskraft till tjejer. Nu är jag orolig för att jag kommer bli anmäld eller nåt. Signalerna var så otroligt tydliga, som jag tolkade dom, ibland höll jag på att "tappahakan". kände mig helt förvirrad- och frågade kanske mest av nyfikenhet. Signalerna började komma efter att jag berättade för henne att jag gått ifrån min man. Signalerna var ex.att hon vände sig om när gick iväg, log och tittade mig länge i ögonen. Nu är jag så orolig för att jag sårat henne. Vad göra

• Svar på tråden Hur kunde jag ta så fel
  • Anonym (Hmm)

Jobbig situation!

Vilka signaler visade hon menar du? Hur reagerade hon när du berättade att du var intresserad? Är hon öppet gay?

• Anonym

Jag är imponerad, för även om det inte blev nåt så hade du modet att fråga. Det modet försöker jag att samla samtidigt som jag funderar över hur jag ska föra det på tal, utan att lämna ut mig totalt eftersom vi träffas nästan varje dag.

• Anonym (Hmm)

Det kan ju vara så att hon ÄR bi/homo/intresserad iallafall... Hon är kanske bara osäker? 

Eller så flirtade hon för att du var ett "säkert" kort (gift) och sedan blir du farlig när du hakar på och säger "ok. vi kör då"? 

• LoLs pappa

Dom signalerna var väl ganska klockrena.
    Tror nog att hon bara ej vågar erkänna för sig själv. 

• bögfamiljen

vad skulle hon anmäla dig för och till vem.. antar du vet att det inte är olagligt att konfrontera någon man tror stöter på en? varför skulle hon bli sårad det är väl mer du som skulle bli sårad eftersom hon dissa dig om man nu ska säga det lite dumt..

• Tom Araya

Min erfarenhet är att tjejer är mer eller mindre medvetet otydliga samt att tjejer visar mer av både tecken och fysiskt mot varandra vad som skulle kunna tolkas som sexuellt intresse men är enbart vänskapligt.

Möjligt är att det både i det jag beskriver och det du upplevt TS finns en nyfikenhet även på det sexuella men samtidigt en osäkerhet som bromsar att våga ta steget.

• Anonym
    bögfamiljen skrev 2011-11-11 23:59:48 följande:
    vad skulle hon anmäla dig för och till vem.. antar du vet att det inte är olagligt att konfrontera någon man tror stöter på en? varför skulle hon bli sårad det är väl mer du som skulle bli sårad eftersom hon dissa dig om man nu ska säga det lite dumt..
    Det kan ju vara så att tjejen finns på arbetsplatsen till exempel och är underordnad TS. Då brukar det inte vara så uppskattat om man gjort en sexuell invit (vilket TS fråga/konfrontation skulle kunna uppfattas som). Jag vet inte, bara försöker tänka mig in i situationen. Varför sårad - hon kanske upplevde dem som bra vänner och tog illa upp?
  • bögfamiljen
    Anonym skrev 2011-11-12 02:29:03 följande:
    Det kan ju vara så att tjejen finns på arbetsplatsen till exempel och är underordnad TS. Då brukar det inte vara så uppskattat om man gjort en sexuell invit (vilket TS fråga/konfrontation skulle kunna uppfattas som). Jag vet inte, bara försöker tänka mig in i situationen. Varför sårad - hon kanske upplevde dem som bra vänner och tog illa upp?
    you got a point
Svar på tråden Hur kunde jag ta så fel