• alexander2011

Dålig i magen efter förlossningen, fler?

Nu är min grabb 2 månader och sen förlossningen har jag fått göra nr 2 3-4 ggr per dag varje dag. jag är inte lös men det är lite oroande.innan jag blev gravid fick jag vara glad om jag fick skött magen 1 gång per dag eller var 3-4 dag o var ofta hård men är nu mjuk. kan ämnesomsättningen förändras efter graviditeten? fler som har liknande problem?

• Svar på tråden Dålig i magen efter förlossningen, fler?
  • Angel31

Jag har varit med om något liknande efter båda mina förlossningar. Min mat bara rann rakt igenom och jag gjorde nr 2 6-8 ggr per dag. Det höll i sig i ca 5 veckor båda gångerna. Jag har gjort en massa undersökningar för att kolla vad som är fel men dom har aldrig hittat något. Jag antar att det har något med graviditeten att göra.

• Snart 3 barnsmamma

Tänk på att tarmarna har flyttat runt under graviditeten och det tar tid at tkomma tillbaka till ursprung. Jag har varit likadan med mina båda och tog 5-6 veckor sen var det bra igen

• bollanmollan

samma här fast mitt är kvar nu 9 månader efter, hemskt jobbigt då vissa dagar vågar jag knappt gå ut

• alexander2011
    bollanmollan skrev 2011-10-28 21:16:35 följande:
    samma här fast mitt är kvar nu 9 månader efter, hemskt jobbigt då vissa dagar vågar jag knappt gå ut

oj vad jobbigt :S vad säger läkarna om det då?
  • alexander2011

så det kan hända att detta ger sig? har haft såhär länge nu tycker jag

• bollanmollan

De hittar inget fel  tyvärr, jag hade samma som du innan  var glad om det kom nåt alls.

• alexander2011
    bollanmollan skrev 2011-10-28 21:44:01 följande:
    De hittar inget fel  tyvärr, jag hade samma som du innan  var glad om det kom nåt alls.

ok så det verkar vara vanligt detta eller rättare sagt jag är inte ensam. år se om det ger sig om ett tag. huvudsaken är att det inte blir värre bara
Svar på tråden Dålig i magen efter förlossningen, fler?