• Saaran

Hur gammal är bebis vid dop/namngivelsefest?

Ja :)
    Hur många månade brukar bebisen vara när man har en namngivelsefest eller ett dop? Är det upp till var och en eller brukar det vara olika? Har ingen aning så tacksam för svar :)

• Svar på tråden Hur gammal är bebis vid dop/namngivelsefest?
  • Habbi

Brukar väl vara olika.. men jag tycker vid 3 månaders ålder är väl lagom Då är bebisen inte så liten att den behöver mat typ hela tiden och gråter kanske inte lika mycket om den blir uttråkad. Ett dop är ju ganska långt.. vårat till Hugo gick på nästan en timme.

• marinassk

Vår blir döpt nu på Söndag och kommer då vara 6 mån :)

• Annika i Gbg

Alla mina fyra har varit 5-6 veckor. Det tyckte jag var lagom för de behövde liksom bara mat sedan var de nöjda. Gick väldigt bra alla gångerna. De sov sig genom både gudstjänst och kalas!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Hanniz84

dottern var ca 3mån, o sonen va 6mån... tyckte det senare va bäst, då va han så med i vad vi gjorde

Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • Esmiso

det är helt upp till var och en Mina har varit 2 mån och 4 mån. men vet att tex min mans systrar var ett par år när de döptes .

• sarsparis

Om barnet ska ha en speciell dopklänning bör man inte vänta för länge så den blir för liten. vi fick ha dopet för vår dotter när hon var 1 ½ mån, det var knappt att klänningen passade. sonen var 3 mån, alla andra som haft denna klänningen har varit mellan 3-4 mån.

• fluu

Det finns väl ingen "bestämd" ålder. Jag var 16 år när jag döpte mig. Vårt barn kommer vara runt 3 månader.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Hur gammal är bebis vid dop/namngivelsefest?