• Larsan

Hur snål är du?

Ta detta med en nypa salt! Solig
    Det är ett underhållande quiz såhär på fredagskvällen och resultatet behöver inte stämma i verkligheten =)

0-3 = Mycket generöst 
    4-6 = Du är precis på gränsen till att bli en snåljåp!
    7-8 = Helt klart snål 
    9-10 = Snålare kan man inte bli! 

12-barnspappa
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-28 19:45
    OBS. Läs frågorna noga! Att någon hellre tar cykeln till jobbet för att det är miljövänligt har inte med att spara bensinpengar att göra. Att någon verkligen inte vill gå på en offentlig toalett har inte heller med frågan att göra, I quizet frågas det om du hellre skulle åka hem istället för att gå på den offentliga toaletten för att SPARA PENGAR. Så försök läsa ordentligt och tänk utifrån frågorna =)
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur snål är du?
  • puss

Ditt bästa resultat är 1 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 26 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 2 rätt.

jag cyklar till jobbet.
    Ät min sidfot
  • Larsan
    Kimona skrev 2011-10-28 19:48:18 följande:
    Jag har faktiskt köpt en väska på secondhand till min mamma i julklapp. En superfräsch Louis Vuitton väska som såg ut att aldrig ha varit använd
    Självklart kan man hitta jättefina fynd!!
    Billiga och alldeles nya, Men oftast är det ju mer slitna eller "tråkiga" prylar- Kanske därför det ses som "fattigt" i vissa sammanhang. Jag har absolut inget emot dem som handlar på loppis/secondhand men man ska hitta bra grejer!  

Som sagt, Bara ett quiz. Det behöver ju absolut inte stämma för någon alls! Solig
    12-barnspappa
  • Larsan
    Lavish skrev 2011-10-28 20:02:06 följande:
    Brukade dock få grejer från second hand av ett ex, snåle fan. Sista presenten var en reseguide till Afrika när jag skulle backpacka runt där. Ja det kanske låter som en bra idé men det är innan man inser att boken var tryckt 91 och resan gick av stapeln 08. En hel del ändrar sig i Afrika på 17 år.
    Meh! Kunde han inte hitta någon ny på ica för 99:- ? :-O
    Man skulle ju få mer för priset av att köpa en helt ny!
    12-barnspappa
  • olivoga

Skrattande jag åkte dit för cykel men som andra har skrivit så är det på grund av andra orsaker, som att motionera samtidigt som jag bitrar till bättre miljö.

Andra som jag åkte dit för va att pruta och ja jag älskar att pruta inte enbart för snålhet, utan det är ett sätt att umgås tex  med butiksägaren eller i detta fall med annonsören på blocket. Lite skoj är det allt.

3:e om jag köpt på secondhand pressent eller julklapp..hahah lite pinsamt med det var många år sedan då jag inte hade så mycket pengar och jag hitta faktiskt en inbunden bok som ny. Ser inget fel i att köpa saker från secondhand.

Men är jag snål näääää jag anser att  pengar är förbrukningsvara, men man får inte va för oekonomisk och hamna i lyxfällan. 

• Lillsnufflan

1 rätt. Jag slänger aldrig mat.

• Hanniz84

jag fick 0 Drömmer

Isa-09 Leo-11 <3 <3
  • Indillia

Jag fick 2 rätt. 

Blocketvaran beror på vad det är. Är det en bil eller ett gem som kostar 100kr? Drömmer 

• Pleco

Fick tre rätt.
    På frågan om godiset så svarade jag nej enbart för att jag inte vill få skit av flickans prettomorsa som garanterat skulle starta en tråd på FL om pervot som försökte locka hennes älskade sessa med godis, så det så. Annars bjuder jag mer än gärna.

• Lufsan

Är tydligen mycket generös. hihi. Fick bara 1 poäng, då jag cyklar till skolan istället för att betala bensin eller kollektivtrafik. 

En dag i sänder.
  • Quinna

3/10.

Lite snål är jag allt.

• Quinna
    Hanniz84 skrev 2011-10-30 21:02:20 följande:
    jag fick 0 Drömmer
    Grattis!
  • Thaleya

3 fick jag = mycket generös.

De jag fick snål på var bion = kan liksom inte se mig själv gå på bio med en man jag träffar för första gången och säga jag bjuder dig. Det känns lite som att jag gör honom omanlig då. Om han frågar om jag kan bjuda så kan jag göra det naturligtvis.

tvåan jag fick snål på var cykelfrågan, nu har jag inte körkort. men jag tar cykeln för att inte slösa pengar på att åka buss samt för att det går snabbare och är mycket mer att lita på än busstider. Hade jag längre till jobbet hade jag åkt buss eller tagit körkort.

trean jag fick snål på var att jag inte slänger mat som är 1-2 portioner när jag gjort middag. Det känns ju bara sjukt slösaktigt :P Sparsam och snål är två olika saker.

• MammaMia91

Ditt bästa resultat är 3 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 136 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 2 rätt.

Många av frågorna är ju "beror på frågor"
  • cherrycupecake83
    Ditt bästa resultat är 1 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger
  • Bling1975

Jag fick 0.

Men jag skulle kunna handla på second hand i present. Kanske inte en använd tröja men absolut en cykel eller ett par skidor etc. och kommer säkert göra det till vårt framtida barn. Jag borde inte heller slänga rester efter middagen, men vissa saker är verkligen inte så goda att värma på och varken jag eller maken gillar att ha matlåda på jobbet.

Stitch längtar efter Lilo
  • LillaEmlaan
    Ditt bästa resultat är 0 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Där ser man ^^

Svar på tråden Hur snål är du?