Udda namn! Hjälp oss!
Söker fina udda ovanliga namn som jag inte "hört förut" på barn.
Söker fina udda ovanliga namn som jag inte "hört förut" på barn.
Jag måste säga att jag inte är bitter på att folk vill ha udda namn. Men, varför ska alla vara så udda som möjligt?! Jag och 2 av mina bröder har väldigt ovanliga namn ( för att vara födda 85,86
Halva inlägget försvann. Försätter här. 85, 87 och 95) ingen av oss har tyckt att det har vart så himla roligt kan jag berätta.
Nenya
Melina
Irmelin
Minnea
Tilia
Isor
Vide
Truls
Bok
Trond
Peik
Fem
Myra
Idun
Moira
Veruca
Pojke:
Leakim
Movits
Flicka:
Acilia
Vet inte riktigt hur ovanligt det är, men min son heter Levis
Varför inte ta ett namn ni gillar oavsett om det är vanligt eller ovanligt? Ni blir inte mer unika för att ungen har ett konstigt namn.
Vår son heter Laban.. inte jätte vanligt och passar honom jättefint :)
Line är ett ovanligt namn.
Vår tös heter Malvina - inte supervanligt kanske?
Ett hett tips är att titta i historieböcker, det finns otroligt många vackra "historiska namn" som knappast någon väljer idag. De flesta väljer ett "udda namn" som trots allt sällan är udda utan redan är på väg att bli populärt (typ Vide).
Här kan du t ex hitta medeltida namnlexikon med många tokiga, men också vackra namn: www.sofi.se/5187
Tjej:
Vira
Bonnie
Elodie
Svea
Novalie
Lovelia
Lovis
Mini
Kille:
Cedric
Levi
Vidar
Alvar
Loa
Inte så jätteudda men inte så vanliga heller :)
Enya, Axelia, Roxanne, Elma, Marie-Angela,
Jag undrar hur ovanligt "Bill" är.. tycker det är fint ;D
LUNA
Det verkar som att de flesta idag vill hitta namn som är originella och genom det blir namnen ganska lika ändå. Om ni verkligen vill sticka ut idag borde ni döpa till namn som typ Patrik, Jörgen, Conny, Carola, Agneta eller varför inte ett rafflande dubbelnamn som typ Kjell-Ove ;)
Min son heter milon, inte så vanligt :)
Melion
Cilea