• spöke

Bortglömda pojknamn på F - vilket gillar du bäst?

Vi fortsätter med bortglömda pojknamn på F... 

Här har jag blandat vilt: gamla antika namn, fornnordiska namn, namn som är vanliga i andra generationer men inte bland barn osv. Det som dessa 40 namn har gemensamt är att färre än 20 nyfödda gossar per år (sedan 1998) har fått dessa namn - därav samlingsnamnet "bortglömda namn". Förutom att det är intressant med namn, kanske du som letar namn kan få lite uppslag. 

Kommentera gärna vilka namn som du gillar bäst respektive sämst. 

Nyfiket Spöke

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bortglömda pojknamn på F - vilket gillar du bäst?
  • fluu

Folke Hjärta Även Frej är fint.

Fjolner lät väl sådärDrömmer

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • huxflux

Jag och maken satt och fnittrade lite åt flera av de här namnen... Röstade på Fenix, det var det enda jag verkligen gillade. Faxe och Fjalar är helt okej namn. Finn funkar väl också.

• Superbia

Nja, den här gången var det faktiskt inget namn som föll mig i smaken. Fjodor fick min röst eftersom jag kopplar det till Ebba Grön, inte annars. Namnet Finn är inte vackert i sig, men jag tänker på en snygg kille från min ungdom med det namnet Flört Figge heter barnens kusin. Trodde först att det var smeknamn för Fredrik, men nej då.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Mynta

Frej och Fride gillar jag! Fride heter min farmors bror (född på 20-talet), det är rätt fränt.

Fjolner måste vara det fulaste namnet i världshistorien.

• Brünnhilde

Finns inte ett enda namn här som är att betrakta som fint, sorry! Går inte att välja ut ett som är värst heller - det är dött lopp för många!

• semlan1999

röstade på fritz men gillade också fenix

Svar på tråden Bortglömda pojknamn på F - vilket gillar du bäst?