• Anonym (inte nöjd)

Kväva sig själv, för barnens skull!?

35år gammal i förhållande sedan 11år, två barn 4år och 1år. I förhållande utan kärlek och passion  sedan minst 3år tillbaks. Hur kunde det gå så fel? Jag känner i princip endast negtiva känslor och irritation över min partner.

När vi blev tillsammans hade jag levt ett mycket stormigt liv, vårt förhållande blev vändningen som fick mig att helt byta liv och livsstil. Att komma från det stormiga liv jag levt till den lugna hamn vårt förhållande blev fick mig att bortse från mycket som jag egentligen inte tyckte var bra har jag på senare år insett. Med åren som gått har jag blivit mognare och fått mer distans till mina stormiga år vilket också gör att jag inte längre kan bortförklara alla brister hos min partner med ”att detta liv är bättre än det jag hade”

Känns hemskt, min partner älskar mig min jag kan inte säga det samma.

Jag har vid flertalet tillfällen försökt att prata med min partner men vi hittar inte fram till varandra. Får ofta svaret att hon inte vet vad hon ska säga mer än att hon älskar mig.

Att skiljas känns som ett enormt misslyckande så de tankarna har jag i det längsta förtryckt. Jag som levt ett så dåligt liv borde vara nöjd med vad jag har, en riktigt kärnfamilj och en fantastisk yrkesmässig karriär på hög nivå. Detta har medfört att jag de senaste tre åren i varierande grad mått mycket dåligt. Har sömnbesvär, inte ovanligt att jag ligger vaken framåt 4 på natten eller att jag lyckas somna men istället vaknar vid 3 för att inte kunna somna om och mår periodvis mycket dåligt. I försök att självmedicinera mig har jag utvecklat en form av träningsmani, tränar ofta 7 dagar i veckan flera pass om dagen sedan två år tillbaks.

Som grädde på moset har jag nu fått besvarade känslor från en annan kvinna.

Mina barn betyder allt för mig och jag gör vad som helst för dem, tom. stannar kvar i ett dåligt förhållande som får mig att må dåligt. Ur barnens perspektiv fungerar det fortfarande bra vi har en väl fungerande ta hand om barn maskineri hemma inge bråk och bra dynamik för barnen dock helt utan kärlek och passion mellan föräldrarna.

Tacksam för återkoppling!                          

• Svar på tråden Kväva sig själv, för barnens skull!?
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Det är ganska uppenbart att du står inför en brytpunkt som du sannolikt skulle må bra av att ta itu med så fort som möjligt.  Innan du utvecklar kontakten med den andra kvinnan ska du nog göra färdigt med din fru. Försök att värdera om ni inte skulle kunna återfå en känslomässig kontakt igen. Ofta kan det vara lönt att vända sig till en  parterapeut och därigenom få hjälp. När du väl har fattat ett beslut kommer du uppleva att det blir mer rörelse i den kris du sitter fast i. Du kan också överväga att vända dig till en terapeut för egen del för att få hjälp med att få fler perspektiv på din situation. När det gäller barnen så tror jag att dom mår bra om föräldrarna mår bra.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Kväva sig själv, för barnens skull!?