• Anonym (Naiv?)

Skulle du kvinna låta mannen åka till Thailand med kompis?

Som rubriken säger, ponera att mannen skulle vilja åka själv till Thailand med en barndomsvän. Ni reser regelbundet tillsammans och långväga resmål är inte ovanligt. Hur tänker ni.
    PS Du själv har rest med tjejkompisar vid ett flertal tillfällen (och utan knot hemifrån)

• Svar på tråden Skulle du kvinna låta mannen åka till Thailand med kompis?
  • Anonym (Exet)

Exet ville åka till Thailand med en kompis och då jag tyckte att han skulle förbruka våra semesterpengar på bara honom tyckte att jag kunde åka med, fick till svar HELST INTE - hmmm oavsett om de skulle på klubbar eller vad det nu innebar - visst du kan åka men du är inte såå välkommen tillbaka.

Även om jag inte hade för avsikt att följa med så ville jag iaf veta att jag hade den möjligheten, men det hade jag inte.

• Anonym (hell no)

I helvete heller att han skulle få. Sist var han otrogen där nere.

• Spartacus

i helvete heller! vi har en massa dyra köp att göra den närmsta tiden, skulle jag då låta honom lägga så mycket pengar på en lyxtripp åt sig själv, i dont think so!

men i det stora hela "får" han väl dra iväg... om det hade varit gratis!

• Anonym (Travelling Man)
    Anonym (Naiv?) skrev 2011-10-29 22:55:20 följande:
    Som rubriken säger, ponera att mannen skulle vilja åka själv till Thailand med en barndomsvän. Ni reser regelbundet tillsammans och långväga resmål är inte ovanligt. Hur tänker ni.
    PS Du själv har rest med tjejkompisar vid ett flertal tillfällen (och utan knot hemifrån)

Ska ev åka och hälsa på några kompisar i asien och sedan tillsammans ta Thailand på vägen hem... Ska bli intressant och se vad som sägs om det när det blir aktuellt...
  • Cloudberry
    Anonym (Travelling Man) skrev 2011-10-31 21:58:12 följande:
    Ska ev åka och hälsa på några kompisar i asien och sedan tillsammans ta Thailand på vägen hem... Ska bli intressant och se vad som sägs om det när det blir aktuellt...
    Och vad som sedan sägs när du kommer hem?
  • Anonym (Travelling Man)
    Cloudberry skrev 2011-10-31 22:05:14 följande:
    Och vad som sedan sägs när du kommer hem?

Haha, jo det är sant. Vi är ju ett gäng kompisar som numera inte träffas så ofta men som är väldigt tajta när vi väl träffas... Mina vänner borta i Asien är två i det gänget, varav den ena är DJ i Hong Kong för tillfället och den andra bara är galet rolig. Finns väl lite risk för att det blir lite galet...
  • Elenas hasselbackspotatis 86

Hade jag varit i den "sortens relation" som TS beskriver så hade jag inte sagt någonting eftersom det verkar vara normalt att ni åker på semester utan varandra.

Men jag hade absolut inte gillat om min make valt att åka till ex. Thailand men en vän. Jag skulle inte förstått poängen med att han skulle resa utan mig och jag skulle absolut inte känt mig bekväm i det (jag litar 100 % på min man men jag tycker inte att man som 30-åring ska åka på fyllesemester med sina vänner) och jag vet att han inte skulle uppskatta om jag skulle åka på en fylleresa till Cypern med mina väninnor.

Vi resor själva på egen hand, men det är just den sortens resa jag reser agg mot. Jag åker ibland på shopping eller spa-resor med mina systrar och väninnor och min man åker och ser på basket med sina lagpolare och vänner men de resorna har ett annat syfte än vad jag tycker beskrivs i TS.

• Aniko

Men TS, vad säger din sambo själv? Varför vill de åka just till Thailand? Och kan du inte ta upp det här med att du oroar dig för de prostituerade och se hur han reagerar?

Jag har läst början av denna tråd men känner inte igen mig men sen har jag inte varit på de ökända ställena utan på mer orörda platser och där förekom i princip inte någon prostitution alls utan mest backoacjers var där.

Jag skulle självklart "låta" min man åka vart jag vill och jag skulle inte vara orolig för Thailand. Han tycker inte thaikvinor är attraktiva, han dricker inte alkohol och är extremt rädd för sjukdomar och skulle aldrig våga komma nära en prostituerad. Även om han inte var så nojjig så är jag väl naiv få men jag tror inte att alla män är skitstövlar.

Dessutom kan man ju festa, bli full och vara otrogen överallt i världen, inte just u Thailand.

Vart i Thailand tänkte de åka? Pattaya??

• GreatMaffian

Ja, men absolut!  Fast jag tvivlar på att min man skulle åka dit utan mig... Tycker dock att han behöver lite semester..

• Anonym (Lilly)

Tror inte detta så..min ex-dejt reste dit och kom tillbaka med en ung kvinna och sen fick dom barn direkt.En annans väns partner åkte dit och smittade henne sedan med en könsjukdo som hon fick medicin/behandling sedan .Så.

• Anonym (Lilly)

Nej tack.Har hört kvinnor som blivit smittade av könsjukdomar,när deras partner haft roligt där.Dessutom många hämtar sin nya sambo /fru därifrån.Varför betala så mycket att resa dit och få könsjukdom?

Svar på tråden Skulle du kvinna låta mannen åka till Thailand med kompis?