Nilam skrev 2012-01-02 00:08:03 följande:
Jag var också alltid yngst med de två äldsta och nu ska man vara äldst men jag är himla nöjd med upplägget och det är ju huvudsaken

Ska ni/har ni gjort KUB-test? Det där är helt nytt för mig och jag tvekar... Vill absolut inte göra fvp så är det ens nån nytta att göra KUB då? Låter jobbigt med akutsnitt.. kan det hända igen eller var det bara en ovanlig komplikation som ledde till snittet? Jag har haft ganska bra förlossningar men med yngste sonen fick jag förlösa mig själv och jag har börjar känna av lite, lite oro inför förlossningen men det är ju så himla långt tills dess...
Nej, jag hoppar över KUB. Jag är ändå ingen vän av fvp och dessutom helt emot abort, så det lönar sig liksom inte alls. Jag tänker mig att finns det något viktigt att säga om barnet så framkommer detta nog på RUL.
Vad som hände vid mitt KS var att värkarna blev ineffektiva precis efter att krystvärkarna hade börjat. Jag tror att det berodde på dålig kommunikation mellan mig och BM (jag sa att jag inte kunde ligga ner, mina värkar blir dåliga då, de sa "men vi ska bara mäta lite, det tar en minut" - och sedan tog det inte en minut utan mer som tjugo minuter och sedan kom mina värkar bara inte igång igen).
Efter tre timmar av "tomt" krystande var jag helt slut och då hade jag redan bönat och bett om ett snitt i nästan en timme ... jag kände direkt att inget hände alls i kroppen, och rätt hade jag. Till slut gav sig läkaren motvilligt och snitt blev det.
Ungefär hälften av alla förlossningar efter fyrtio sker med snitt så jag har egentligen inte ens haft otur.
Jag ska resonera med min BM om vad som är bäst den här gången, chansa på naturligt eller bestämma planerat snitt.
Själva snittet var faktiskt roligt, tro det eller ej. Men återhämtningstiden var myyyycket längre, jag brukar vara återställd efter några dagar, nu tog det snarare tre månader