• AngWii

2 namn till ett barn .....

Mina barn har två namn  d.v.s ett tilltals namn och ett mellan namn
    när min första föddes bestämde pappan ett bra och fint namn  men eftersom pappan är från en annan
    kultur så tyckte inte somliga det eftersom det inte är inom deras kultur så att säga så hitta dem på ett eget och kallade henne det men pappas syskon höll sig till det riktiga namnet så det andra rann ut i sanden
     men saken är att det var inte hennes mellan namn dem kallade henne utan helt annat så i rpincip har ingen kallat henne sitt mellan namn 

men nu till saken 
     när min sån föddes var det bestämt sedan länge att jag skulle få bestäma vilket jag också gjorde tills
    att även detta namn inte passades i deras kultur så att dem sa ett namn och plöstligt blev det ett mellan namn som nu ALLA kallar honom på hans sida ...
    är lite konfunderar hur han kommer ta det när han blir äldre skall jag oroa mig eller skall jag låta detta rinna ut i sanden för för jag är inte STORM förtjust i det....:S

• Svar på tråden 2 namn till ett barn .....
  • aud

Kan du inte se på det som ett smeknamn? På pappret heter han väl ändå det du har valt, och kommer således kallas precis det när han går i skolan, blir uppropad i ett väntrum o.s.v.

Skrikmetoder = barnmisshandel.
Svar på tråden 2 namn till ett barn .....