annchj72: Vilken härlig resa ni planerar! När åker ni?
Ja även ni andra som skrivit i tråden har härliga resor framför er!
Utanför Fremantle ligger Rottnest island, där finns små söta pungdjur, quokkas, som barnen nog gillar att kika på. Vi cyklade runt på ön, det är nog det vanligaste transportsättet och stannade en eller två nätter. Men annars kan ni nog göra en dagstur bara, tror inte båtresan tar så lång tid över dit från Fremantle.
Perth är en härlig stad tycker jag, liksom Melbourne. Skön stämning.
Jag kollade på nätet och det är ca 70 mil mellan Perth och Monkey Mia, inte jättemkt att se på vägen men delfinerna vid Monkey Mia är verkligen bedårande och vi hade turen att få simma med dem helt på deras initiativ efter en av morgonmatningarna.
Jo, ni ska ju se The Pinnacles, såvida ni inte bor på Gotland och/eller är helt ointresserade av raukar för detta är ngt liknande. Det ligger inte så långt norr om Perth. Vi stannade också och vandrade i Kalbarri national park också. Gjorde även andra stopp på vår roadtrip upp till Exmouth och Ningaloo reef - men misstänker att ni inte har tiden att åka hela vägen dit upp? Annars är det underbart fint barriärrev där.
Glöm inte att tanka varje gång ni ser en bensinmack, det dröjer ofta 15-20 mil tills nästa...
Längs Ocean road tycker jag det var kul med kängururna som var vilda och om kvällarna hoppade omkring i MÄNGDER på golfbanan i Angle Sea, roligt att se djuren vilda och på nära håll - inte bara på djurparker.
Vi reste runt ganska länge i landet men hade inga barn och därmed inte ngt direkt barnfokus så tyvärr är jag kanske inte jättebra på att tipsa om barngrejer...

Men återkommer när/om jag kommer på mer!