• lelodi

Makens alternativ till Glenn: Bosse! Vad tycks?!

Japp, då kör vi en runda till.
    Min man vill att sonen ska heta Glenn. Jag har gjort väldigt klart för honom att det kommer ske över min döda kropp . Nu har han kommit med ett nytt förslag, nämligen Bosse...

Jag vet inte vad jag ska säga liksom. Bättre än Glenn, men va fan.....Bosse?

Hjälp?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Makens alternativ till Glenn: Bosse! Vad tycks?!
  • fluu

Bosse och Bo är jättefina! Kör på det hellre än Glenn...

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • KattenKorven

Tummen upp för Bosse säger jag!

• Krake

Bosse är så mycket bättre än Glenn. Men jag hade skrivit Bo i folkbokföringen.

Moster, inte monster.
  • Suri

Min kompis fick en liten Bo förra veckan. Så fint namn tycker jag. Finare än Bosse, men det kallar vi honom redan för ändå...

• annca

Bo är snyggt, men Bosse, det är ju ett smeknamn... (Här i stan betyder Bosse mer eller mindre "Nu är det sommar för nu har Bosses Glassbar öppnat!" ;) )

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Birmabruden

Bosse är så fint! Tänk Bullerbyn så blir det ännu finare :)

• Brünnhilde

Ett problem med Bo, förresten, är att en del ser det som ett tjejnamn. P.g.a. att en flicka i någon såpa (kan det ha varit Days of our Lives?) hette så. Jag vet att några har fått igenom det på tjejer i Sverige.

• bögfamiljen
    Brünnhilde skrev 2011-11-01 17:36:46 följande:
    Ett problem med Bo, förresten, är att en del ser det som ett tjejnamn. P.g.a. att en flicka i någon såpa (kan det ha varit Days of our Lives?) hette så. Jag vet att några har fått igenom det på tjejer i Sverige.
    ja det kanske kommer bli mobbat
  • Brünnhilde
    bögfamiljen skrev 2011-11-01 17:48:57 följande:
    ja det kanske kommer bli mobbat
    Dels det och dels risken för pinsamma sammanblandningar: "Alla flickor ska gå till skolsyster idag och få information om mens och mensskydd. Ni ska gå i två grupper. Jag börjar med grupp 1: Bo Karlsson"...
  • bögfamiljen
    Brünnhilde skrev 2011-11-01 17:51:53 följande:
    Dels det och dels risken för pinsamma sammanblandningar: "Alla flickor ska gå till skolsyster idag och få information om mens och mensskydd. Ni ska gå i två grupper. Jag börjar med grupp 1: Bo Karlsson"...
    ja det finns ju inga andra namn som är vanligare som både kill och tjej namn. inte nog med problemen med mensskydd barnet kan ju få könstillhörighetsproblem
  • Brünnhilde
    bögfamiljen skrev 2011-11-01 17:58:08 följande:
    ja det finns ju inga andra namn som är vanligare som både kill och tjej namn. inte nog med problemen med mensskydd barnet kan ju få könstillhörighetsproblem
    Såklart att det finns, men just nu var det ju Bo vi diskuterade. Men du har rätt: lärar- och rektorgenerationen ser inte Bo som ett flicknamn.
  • Myson

Tycker Bo är fint! Om du kan tänka dig Bosse får väl mannen kompromissa med att det blir en Bo som kallas för Bosse. 
    Var själv inne på Bo, men avskrev det - kanske var förhastat, blir osäker nu igen. Det är faktiskt jättefint. Tänkte även på att smeknamnet kan bli Bobbo.  

• DenNamnbitne

Att Bo skulle vara ett flicknamn är något utrikiskt påhitt. I Sverige är Bo ett mycket gammalt och fint pojknamn.

• semlan1999

bosse är bättre än glenn men jag gillar inte bosse

• Twilight

Jag vet en 3-åring som heter Bosse (Inte Bo), rätt sött är det allt.

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Apolline

Ulrika Jonsson, som är svensk men bor i London och som jag inte minns vad hon är känd för, har en dotter som heter Bo. Namngiven efter Ulrikas pappa Bo.

• Brünnhilde
    Apolline skrev 2011-11-19 19:55:42 följande:
    Ulrika Jonsson, som är svensk men bor i London och som jag inte minns vad hon är känd för, har en dotter som heter Bo. Namngiven efter Ulrikas pappa Bo.
    Japp! Och så var det en kvinna som hette det i "Days of Our Lives" - och efter det fick många flickor i USA heta det..!
Svar på tråden Makens alternativ till Glenn: Bosse! Vad tycks?!