• AstraTrillian

Sy om en kappa, vad kan det kosta?

Jag har en snygg kappa från Tiger i kashmir och ull men den är för kort i ärmarna och jag skulle vilja ta bort axelvaddarna. Går det öht, jag kan absolut ingenting om sömnad. Vad tror ni det skulle kunna kosta?

• Svar på tråden Sy om en kappa, vad kan det kosta?
  • Lady without tattoo

Du kan kolla här...ring o fråga

Yrke: Leg pratkvarn
  • Selma1966

Jag lämnade in en kappa för att sy in den igår. Köpte den i våras och har gått ner mycket i vikt. Det skulle kosta 500 kr för en kappa. Men en kavaj som jag lämnade in samtidigt behövde korta ärmarna och minska axlarna och det skulle kosta extra utöver att sy in den. (Kavajen skulle kosta 300 kr att sy in). Så det var värt att sy in kappan men kavajen som krävde mer jobb var inte värd att åtgärda om man jämför med att köpa nytt. Men priserna varierar nog på var man bor.

• Lady without tattoo
    Lady without tattoo skrev 2011-10-31 14:31:05 följande:

Du kan kolla här...ring o fråga

www.eniro.se

ex. sömmerskor....
    Yrke: Leg pratkvarn
  • AstraTrillian
    Lady without tattoo skrev 2011-10-31 19:10:14 följande:
    www.eniro.se

ex. sömmerskor....
    Absolut. Men det var enklare att nu i en inledningsfas fråga här.
    Selma1966 skrev 2011-10-31 19:07:02 följande:
    Jag lämnade in en kappa för att sy in den igår. Köpte den i våras och har gått ner mycket i vikt. Det skulle kosta 500 kr för en kappa. Men en kavaj som jag lämnade in samtidigt behövde korta ärmarna och minska axlarna och det skulle kosta extra utöver att sy in den. (Kavajen skulle kosta 300 kr att sy in). Så det var värt att sy in kappan men kavajen som krävde mer jobb var inte värd att åtgärda om man jämför med att köpa nytt. Men priserna varierar nog på var man bor.
    Tack! Vad bra, googlade innan och trodde det skulle hamna på mycket mer.
  • E4666

En nerläggning av ärmarna kostade ca 350 kr senast i förra veckan hos en skräddare i Stockholm. Eller om det möjligen var 300 kr, minns ej.

Svar på tråden Sy om en kappa, vad kan det kosta?