• Maddis85

Fler hemma med gravidpenning?!

Hej!

En som väntar bebis slutet av året här.. Precis gått hem med gravidpenning... Nån mer som bara vill tjöta lite?!    Skrattande
  • Svar på tråden Fler hemma med gravidpenning?!
  • Cia80

Hallonblomman, Jag är helt inne på ditt spår. Nu har jag inte tid att föda God Jul!

• Veladis

Jaaa, nu får bebis vänta några dagar faktiskt! BF på tisdag 27/12, men satsar på 2/1, tycker det verkar vara en bra dag! Ingen helgdag och alla har vaknat/nyktrat till efter nyår.

• Hallonblomman
    Veladis skrev 2011-12-24 12:57:13 följande:
    Jaaa, nu får bebis vänta några dagar faktiskt! BF på tisdag 27/12, men satsar på 2/1, tycker det verkar vara en bra dag! Ingen helgdag och alla har vaknat/nyktrat till efter nyår.
    Ungefär samma datum som jag satsar på då (bf 9/1)  

Engla och Pyret ♥
  • Carolajnah

Hej alla ni med grav.penning!
    Visst är det så att man inte får ersättning de 10 sista dagarna innan bf? Så om man går över tiden 14 dagar så är det ju nästan en månad utan ersättning, eller har jag tänkt fel då?
    Hur har ni gjort, tagit semester sista tiden?

/Carro

• Veladis
    Carolajnah skrev 2011-12-25 12:31:16 följande:
    Visst är det så att man inte får ersättning de 10 sista dagarna innan bf? Så om man går över tiden 14 dagar så är det ju nästan en månad utan ersättning, eller har jag tänkt fel då?

/Carro
    Föräldrapenning.
  • Hugooo

Passar på att säga grattis till er som fött :)

Inatt fick vi en liten pojke, klarade oss från julafton med 1,5 timmes marginal :) 3680g och 50 cm, en liten Milan

• Maddis85
    Hugooo skrev 2011-12-25 18:03:24 följande:

Inatt fick vi en liten pojke, klarade oss från julafton med 1,5 timmes marginal :) 3680g och 50 cm, en liten Milan

Grattis!
  • Hallonblomman
    Hugooo skrev 2011-12-25 18:03:24 följande:

Grattis!! {#emotions_dlg.flower}
    Carolajnah skrev 2011-12-25 12:31:16 följande:

/Carro
    Stämmer bra det. kommer ta ut FP som jag har kvar från dottern.. Annars får man börja ta för bebisen imagen :)
    Engla och Pyret ♥
  • Veladis

Bebis här! Vår dotter Lovis föddes på Nyårsafton efter en snabb förlossning (var inne i en timme drygt), 3400 g, 51 cm.

• Hallonblomman
    Veladis skrev 2012-01-01 18:59:57 följande:
    Bebis här! Vår dotter Lovis föddes på Nyårsafton efter en snabb förlossning (var inne i en timme drygt), 3400 g, 51 cm.
    GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower}  jaja inte hela värden o fylla på nyårsafton! Fest hela dagen/natten lång!
    Gick allt bra? Verkar ha gått smidigt om ni bara var inne en timme När på klockan kom hon?  
    Engla och Pyret ♥
  • Maddis85

Får gratulera!!!
  • Veladis

Det gick väldans fort! Vi var inne strax efter kl 23 den 30:e, sen är hon född 00:20. Men det gick bra, inte ett stygn, trots att hon kom ut på två krystvärkar och togs emot av en barnmorska som inte ens han sätta på sig förklädet. Mina värkar var så korta, så de trodde inte att jag kommit så långt i förlossningen som jag hade.

• Cia80

Grattis!!

Här är det lugna gatan i magen. Hade lite förvärkar runt lunch igår, men de avtog. Nu är det ju fritt fram för bebis att komma ut. Försöker dock räkna med att gå över tiden, men det är svårt. Längtar så otroligt mycket efter bebis nu
  • Hallonblomman

Veladis, Oj ja då gick det fort :) Njut nu :)

Cia80, som här då. Längtar så otroligt mkt nu :)

Engla och Pyret ♥
Svar på tråden Fler hemma med gravidpenning?!