• mimmie01

    Utomkvedshavandeksap 2ggr + spolning & nu försökt igen!

    Hej!! fick utomkvedshavandeskap 2004, akutopererades & dom opererade bort min ena äggledare, nu i våras så fick jag utomkvedshavandeskap igen & behandlades denna gången med cellgifter, jag vet inte vilket var värst, men nu har vi börjat kolla på provrörsbefruktning.

    Jag fick min min kvarvarande äggledare spolad (konstraströntgen) & det fanns viss passage sas det så läkaren tyckte vi kunde prova ett par ggr innan IVF som vi har remiss till. Så jag hade ÄL för 3 dagar sen & vi har nu försökt igen. Lite rädd för resultatet, hoppas på ett + & hoppas att det inte är ett utomkved till. Om så tar dom bort min andra äggledare med & remissen till IVF kvarstår. Väntetid fr. idag ca 3 månader. Är det någon som haft utomkvedshavandeskap 2 ggr & sen blivit gravid? Är det nån som haft utomkved 3ggr? Hoppas på svar fr. era erfarenheter, det hjälper!

    Tack!..nervös..

  • Svar på tråden Utomkvedshavandeksap 2ggr + spolning & nu försökt igen!
  • mimmie01

    ingen? skönt :) då kanske jag slipper det med..om man nu blir gravid så att säga..håller tummarna..men dela gärna med er! tack :)

  • kanske 4a

    Två gånger har jag haft men har faktiskt inte hört om någon som haft det tre gånger. Men det borde förståss vara möjligt om man har en dålig äggledare kvar.  Hur går det för dig?


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • mimmie01

    blev inget första försöket, vi är nu inne på försök 1..lika nervös denna gångn.. Dessutom skall vi till IVF kliniken på info möte nu i mitten på dec.. får se hur det går..hoppas átt man blir gravid på vanlig väg, bim om ca 2 dagar.. så det återstår att se.. känns som detta är sista försöet innan karusellen drar igång.. håll tummarna.

Svar på tråden Utomkvedshavandeksap 2ggr + spolning & nu försökt igen!