• Anonym (sannamajja)

vilken erkännandemening skulle ni föredra?

Bakgrund: stort intresse för en väninna och har nu beslutat mej för att berätta detta. Vilket alternativ skulle ni se som det bästa - då ni ex går ut o äta.
    1. en kyss helt apropå vid rätt tillfälle
    2. "du är en sån fantastisk go vän o härlig på alla sätt o flera ggr har jag bara velat kyssa dej"
    3. "du känner mej jättebra men ang en sak gör du inte det o jag vill du ska veta att jag är jätteattraherad av dej"

??? vilket bäst o varför ? har ni något bättre tips? tackar så mycket.

• Svar på tråden vilken erkännandemening skulle ni föredra?
  • BlommyNess12

Absolut inte en apropå-kyss!! Om
    an inte är beredd på den biten (man kanske inte alls är lagd åt det hållet) så gör det otroligt mycket skada!

Jag skulle nog säga något i stil med "Du är så fin NN, vet du det? Och jag tycker så mycket om dig. Så hemskt mycket om dig. Jag har känslor för dig" typ

• Anonym
    BlommyNess12 skrev 2011-11-01 07:50:05 följande:
    an inte är beredd på den biten (man kanske inte alls är lagd åt det hållet) så gör det otroligt mycket skada!

Jag skulle nog säga något i stil med "Du är så fin NN, vet du det? Och jag tycker så mycket om dig. Så hemskt mycket om dig. Jag har känslor för dig" typ
    Instämmer helt och hållet!
  • Queenie70

VAd är syftet med att berätta? Tror du det finns en möjlighet att hon känner likadant?

• Jolines mamma

Jag har varit med om alternativ nummer 1 och det var en väldigt obehaglig upplevelse. Eller ja.. Hon försökte och jag fick värja mig. Våran vänskap blev sig aldrig lik igen.

• Anonym
    BlommyNess12 skrev 2011-11-01 07:50:05 följande:

Håller helt med. TS, alla dina förslag är ALLDELES för rakt på, om du inte är rätt så säker på att hon känner samma sak. Jag skulle gå betydligt lugnare fram för att pejla om det finns något gensvar öht först, innan jag började ens fundera på att ta upp kyssar och attraktion.
  • Anonym

Varför inte fråga om hon varit intresserad av tjejer någongång.
    Det är lite lagom neutralt för att leda in samtalet ditåt.

• Anonym (pepp)

Jag antar att du känner vibbar tillbaka från denna tjej? Har ni flörtat? Om ni ska ut och äta, känns det som en date för dig? Om du svarar ja på dessa frågor så är du nog på rätt spår att ta upp frågan men jag skulle nog vilja ha ett lugnare upplägg än att kyssa henne vid tillfälle.
    Kanske inte heller ta upp frågan ute utan om ni går ut och äter så kan du ju flörta med henne. Se henne ofta i ögonen, le och och var intresserad, luta dig mot henne, sitt nära osv. Om hon hakar på så kan du ju fråga efter middagen om hon vill komma upp till dig på ett glas vin eller te typ. Vill hon det så fortsätt i samma stil, alltså fortsätt o flörta. Du borde ju känna av om det finns några vibbar eller inte. Verkar hon inte besvara så lägg ner annars så ger det nog sig själv... Säg typ, jag vet inte vad som hänt, du påverkar mig jättemycket. Säg inget mer och se vad hon svarar...

Lycka till, jag tror på er :)

• Anonym (sannamajja)

Tack för era svar. Ja, jag vet att hon varit med nån kvinna för lääänge sedan. Har dock barn och x man. Vi är rätt generösa med o ta på varandra men jag vet ju inte om hon är sådan me alla, sovit i samma säng x antal ggr i enbart trosor osv men vet ju inte om hon gör så me alla väninnor. Hon är rätt blyg då det kommer till denhär saken o det är tydligen jag oxå (märkt nu först, haha). Flera ggr har det liksom känts som om det varit nåt i luften så att säga. Ingen vågar liksom ta första steget på rikitgt. Jag vet inte, eller så har jag helt fel men har aldrig haft sådana här vibbar med någon annan väninna någonsin.

• Anonym (sannamajja)

mera komments?

• Ampellilja

hade jag varit som dig hade jag nog försökt på ett försiktigt sätt först kollat om hon ger några täcken. sen smugit in de ite fint i en konversation

Svar på tråden vilken erkännandemening skulle ni föredra?