Är Jennifer Maria så hemskt???
Min dotter heter Jennifer Maria och alla klagar på att ingen heter Jennifer i hennes ålder, men Maria heter alla..
Hmm... jaha.. Är det ett bra eller dåligt namn??
Min dotter heter Jennifer Maria och alla klagar på att ingen heter Jennifer i hennes ålder, men Maria heter alla..
Hmm... jaha.. Är det ett bra eller dåligt namn??
Vad då "ingen heter Jennifer i hennes ålder", din Jennifer heter ju Jennifer! Jennifer Maria låter som ett utmärkt namn.
Min dotter heter Jennifer och är 05:a.
Jag tycker att det är ett fint namn och hon passar verkligen att heta det.
Däremot är det väl inte det vanligaste, men det kanske inte är så skoj att ha samma
namn som tre andra i samma klass?
fina namn - och att det inte är så vanligt i hennes ålder hade jag bara sett som positivt!
jättefint jag skulle ha kallat min dotter för Jennifer om det hade blivit en tjej, men det var en kille...
Ser inget fel alls på det. Jennifer är väl alltid ett sött namn, och det är dessutom internationellt gångbart utan att vara konstigt i Sverige. Och Maria är ett vackert, klassiskt namn som aldrig är fel.
Det enda "felet" är väl att kombinationen stakar sig lite, som någon sa ovan. Det hade flutit bättre tvärtom: Maria Jennifer. (Även om efternamnets längd också spelar in. Maria Jennifer Blom låter bra, men det gör också Jennifer Maria Eriksdotter.) Men då hade ni kanske fått problem med att tilltalsnamnet inte blev först, så ni valde helt rätt ändå tycker jag.
Heder åt TS som inte gått i "uniiika namn"-fällan. Självklart funkar Jennifer Maria utmärkt. Nu är inte Jennifer en personlig favorit bland flicknamn men hellre det än Tindra, Cassandra, Destiny och allt vad folk tvingas heta i dag.
Maria däremot är ett av mina favoritnamn. Troligen är jag färgad för att min sambo heter så, men i alla fall.
Jennifer känns lite 90-tal men det är ett helt OK namn.
Har oxå en Jennifer som är 06:à, ingen som klagat här! Dock är det inte ofta man hör andra barn heta samma sak, men vad gör det? Har älskat det namnet sen jag själv var barn! :)
Jag tycker det är fint.
Håller faktiskt med LenoraH, tycker också att det stakar sig eller låter så bra när man säger det .. :/
Men måste bara säga att jag känner 2 Jennifer som är 98'a och en Maria som är 97'a, så det är väl inte så ovanligt tror jag :)
Min lillasyster heter det =) Kalasfint namn och tycker verkligen inte att det inte låter bra och stakar sig.
Ett av de finaste namnen som finns. Låter starkt och mjukt på samma gång, och inte alls plutte-nuttigt.
Jag heter just Jennifer i förnamn och Maria i mellannamn och jag kan säga att jag aldrig varit missnöjd! Visst, jag är 80-talist men hade jag hetat något annat hade definitivt Jennifer varit ett hett namnförslag om jag hade haft en dotter. Jag kanske låter lite väl nöjd med mina namn men så äre =)
Jennifer är ett fint och tidlöst namn tycker jag :)