• Jennifer 060828

Är Jennifer Maria så hemskt???

Min dotter heter Jennifer Maria och alla klagar på att ingen heter Jennifer i hennes ålder, men Maria heter alla..
    Hmm... jaha.. Är det ett bra eller dåligt namn?? 

• Svar på tråden Är Jennifer Maria så hemskt???
  • Lenora
    Jennifer 060828 skrev 2011-11-03 00:29:45 följande:
    Hon heter Jennifer i förnamn och Maria i mellannamn..

Det vore ju hemskt om jag skulle ropa Jennifer-Maria  
    Då fungerar det ju alldeles utmärkt.
  • Frontline
    Jennifer 060828 skrev 2011-11-03 00:29:45 följande:
    Hon heter Jennifer i förnamn och Maria i mellannamn..

Det vore ju hemskt om jag skulle ropa Jennifer-Maria  
    Ja då så då är det väl helt ok med dom namnen tycker jag...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Vulpecula

Vad då "ingen heter Jennifer i hennes ålder", din Jennifer heter ju Jennifer! Flört Jennifer Maria låter som ett utmärkt namn.

• Scruffy

Min dotter heter Jennifer och är 05:a.

Jag tycker att det är ett fint namn och hon passar verkligen att heta det.

Däremot är det väl inte det vanligaste, men det kanske inte är så skoj att ha samma

namn som tre andra i samma klass?     

• Dixie

fina namn - och att det inte är så vanligt i hennes ålder hade jag bara sett som positivt!

• Akela05

jättefint jag skulle ha kallat min dotter för Jennifer om det hade blivit en tjej, men det var en kille...

• Brünnhilde

Ser inget fel alls på det. Jennifer är väl alltid ett sött namn, och det är dessutom internationellt gångbart utan att vara konstigt i Sverige. Och Maria är ett vackert, klassiskt namn som aldrig är fel.

Det enda "felet" är väl att kombinationen stakar sig lite, som någon sa ovan. Det hade flutit bättre tvärtom: Maria Jennifer. (Även om efternamnets längd också spelar in. Maria Jennifer Blom låter bra, men det gör också Jennifer Maria Eriksdotter.) Men då hade ni kanske fått problem med att tilltalsnamnet inte blev först, så ni valde helt rätt ändå tycker jag.

• Chazz Michael Michaels

Heder åt TS som inte gått i "uniiika namn"-fällan. Självklart funkar Jennifer Maria utmärkt. Nu är inte Jennifer en personlig favorit bland flicknamn men hellre det än Tindra, Cassandra, Destiny och allt vad folk tvingas heta i dag.

Maria däremot är ett av mina favoritnamn. Troligen är jag färgad för att min sambo heter så, men i alla fall. 

Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • Chazz Michael Michaels
    Akela05 skrev 2011-11-03 23:24:31 följande:
    jättefint jag skulle ha kallat min dotter för Jennifer om det hade blivit en tjej, men det var en kille...
    Det finns åtminstone en kille som heter Jennifer (eller ja, Yennifer, men är man spansk-kuban så är man): http://sv.wikipedia.org/wiki/Frank_Casa%C3%B1as
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • True love

Har oxå en Jennifer som är 06:à, ingen som klagat här! Dock är det inte ofta man hör andra barn heta samma sak, men vad gör det? Har älskat det namnet sen jag själv var barn! :)

• AngelWithoutWings

Håller faktiskt med LenoraH, tycker också att det stakar sig eller låter så bra när man säger det .. :/

Men måste bara säga att jag känner 2 Jennifer som är 98'a och en Maria som är 97'a, så det är väl inte så ovanligt tror jag :)

• Jojile

Min lillasyster heter det =) Kalasfint namn och tycker verkligen inte att det inte låter bra och stakar sig.

• Irme

Ett av de finaste namnen som finns. Låter starkt och mjukt på samma gång, och inte alls plutte-nuttigt. 

• Alisa
    mikroE skrev 2011-11-14 15:38:51 följande:
    Jennifer känns lite 90-tal men det är ett helt OK namn.
    Jag som är född på 80-talet "lurade" ibland barn och sa att jag hette Jennifer, superfint namn! Lisa var alldeles för vanligt...
  • JnfrJs

Jag heter just Jennifer i förnamn och Maria i mellannamn och jag kan säga att jag aldrig varit missnöjd! Visst, jag är 80-talist men hade jag hetat något annat  hade definitivt Jennifer varit ett hett namnförslag om jag hade haft en dotter. Jag kanske låter lite väl nöjd med mina namn men så äre =)

Svar på tråden Är Jennifer Maria så hemskt???