ceclan skrev 2011-11-02 11:04:48 följande:
Hej!
Jag har faktiskt provat dem till min kille som är drygt två och ett halvt år. Vi brukar alltid använda Liberos Up and Go i vanliga fall, men tänkte prova då de hade ett erbjudande att köpa "Favoritblöjorna" 2 paket för 100 kronor. Det fanns två storlekar på Up and Go blöjorna, en för typ +12 kg, och en för +18 kg. Han väger 15 kg, så jag tog två paket av de minsta.
Eftersom vi var i behov av blöjbyte direkt i affären (av någon anledning ska han alltid passa på att bajsa där..) så bytte vi direkt när vi hade betalat. Jag insåg då att storleken var alldeles för liten för honom. Han är lite rund, och de var väldigt låga baktill, knappt att de täckte rumpan.
Eftersom vi var kvar vid affären frågade jag om jag fick byta det paketet jag inte hade öppnat till en större storlek och det gick bra.
Dessa passade bättre så de använder vi till och från. Jag tycker att de är mycket stelare än Liberos blöjor, men det har inte varit några problem med läckage eller så.
Vi kommer använda upp det paketet vi har, men är tveksam till om vi köper några fler.
Hoppas det hjälper dig lite

Tack för svaret förresten