• chevrolet

PCO och CAMBRIDGE för oss som måste gå ner vi vikt för att bli med barn

hejGlad

som detta råder så måste jag gå ner i vikt för att få hjälp med att bli gravid.
    måste gå ner 10-15 kg
    så jag skapar en tråd här för att dela med mej av min resa och kanske insperera andra till
    att göra det just jag görSkrattande

jag har pcos är överviktig och har för högt testosteron ja å allt det där. har i mådags börjat med cambridge
    för att underlätta att gå ner i vikt och för att snabbare få ett pluss Skrattande

Ni får mycket mer än gärna vara med i denna tråd så vi kan peppa varandra, prata av oss om hur vi mår och hur allt går.

Min väntan är ju självklart att få det där plusset på stickan som vi alla andra. så häng gärna med i denna tråd å dela med dej av skratt å gråtFlört
  • Svar på tråden PCO och CAMBRIDGE för oss som måste gå ner vi vikt för att bli med barn
  • chevrolet

just nu så känns allt förjävligt orar inte med denna cambridge kuren. just nu mår jag rent ut sakt skit. att få barn det kan jag fan glömma å drömma om vill bara gäva ner mej. jag vill kunna äta nuuuuuuuu

• dragonesse
    chevrolet skrev 2011-11-03 18:14:15 följande:
    just nu så känns allt förjävligt orar inte med denna cambridge kuren. just nu mår jag rent ut sakt skit. att få barn det kan jag fan glömma å drömma om vill bara gäva ner mej. jag vill kunna äta nuuuuuuuu
    Hej! Råkade hitta hit och jag vill bara säga HÅLL UT, du är inne på värsta dagen nu och imorgon så vänder det, jag lovar! Och det är sååå värt det sen när du blir gravid!

Jag har PCO och gick ner 10 kg för att få hjälp med att bli gravid, och lyckades på andra försöket med Pergotime. I december föddes min son! Några månader efter förlossningen körde jag cambridge igen i två veckor för att få en snabb start på viktminskningen (jag ammade inte). Detta resulterade i en spontan ägglossning, vilket jag fick veta två månader senare när jag testade positivt i vecka 8! Nu är jag gravid i vecka 24 och väntar en liten tjej i slutet av februari!

Så som sagt, håll ut!!! Det är värt allt slit! Lycka till!
    (¯`°?.¸ popcorn79.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • chevrolet

hej Dragonesse:

ja som sakt det var bara min 4:e dag med mitt andra utfall. allt skänns skit när det inte fungerar å när jag väl blir hungrig. syndade dock idag med lite mat. men nya tag imorgon=) vägde mej idag hade iallafall gått ner 2 kg bättre än inget. 

tack för att du ger mej hopp=) åt du cambridge när du gick ner dom 10 kg?? hur länge isåfall åt du??

• dragonesse
    chevrolet skrev 2011-11-03 22:58:40 följande:
    hej Dragonesse:

ja som sakt det var bara min 4:e dag med mitt andra utfall. allt skänns skit när det inte fungerar å när jag väl blir hungrig. syndade dock idag med lite mat. men nya tag imorgon=) vägde mej idag hade iallafall gått ner 2 kg bättre än inget. 

tack för att du ger mej hopp=) åt du cambridge när du gick ner dom 10 kg?? hur länge isåfall åt du??

Ja, jag åt Cambridge, tror jag höll på i 4-5 veckor. Det är bara de första 4-5 dagarna som är riktigt jobbiga, sen går det som på räls, så länge man INTE äter något. Det hela handlar ju om att hamna i ketos och då får man inte tillföra något annat än cambridge för att få det att funka. Om du verkligen måste äta något så ät kött, kyckling eller ägg, något med bara proteiner, så rubbar du inte ketosen så mycket. Lycka till!
  • chevrolet

dragonesse:

tack så jätte mycket för dina tips=)

• Ellabella08

Får man fråga vad ni har i BMI? Ska genomgå IVF efter nyår och måste ner minst 10 kilo till dess.

• chevrolet

jag har bmi 35  har jag för mig

• dragonesse

Jag var tvungen att gå ner till bmi 30 för att få hjälp förra gången, låg då på bmi 33 har jag för mig. Den här gången skulle jag fått hjälp trots bmi 31,5, men blev gravid spontant. Verkar som om de hade sänkt kraven denna gång.

• chevrolet

hejsan hur går det för alla med vikten å allt?? kraam

• Lillagris

Hej hopp, efter 2års försökande blev jag rekommenderad av gyn att gå ner i vikt. I dag börjar jag med cambridge för att gå ner 15-20 kilo.

Förhoppningsvis leder detta till en liten mirakel bäbis :)
    Motivationen är storn nu när man har nått att kämpa för, och jag är i gymmet 5dagar i veckan.

Har fått tid till utredning som kan ta upp till 6månader men har troligtvis Pco

• chevrolet

Hejsan lillagris

vad roligt att du också ska börja med cambridge. ska också gå ner dom 15-20 kg innan vi kan få hjälp med att få bebis=) hoppas att vi kan följas åt med hur allt går å så=)

• Lillagris
    chevrolet skrev 2011-11-23 22:51:08 följande:
    Hejsan lillagris

vad roligt att du också ska börja med cambridge. ska också gå ner dom 15-20 kg innan vi kan få hjälp med att få bebis=) hoppas att vi kan följas åt med hur allt går å så=)
    Absolut, roligt att följas åt :)

Jag har gått upp lite drygt 20kilo sen studenten. Gick från att träna/rida 4-5 timmar om dagen till en timme och nu har jag sålt alla hästarna och träningen har stått still i nästan 3år nu haha.
    Känns som om man får skylla sig själv.
    Men har tränat 5dagar i veckan nu och två kilo försvann första veckan då jag tränade och åt havregrynsgröt tre gånger om dagen. Så nu är jag igång
  • chevrolet
    Lillagris skrev 2011-11-24 09:10:23 följande:
    Absolut, roligt att följas åt :)

Jag har gått upp lite drygt 20kilo sen studenten. Gick från att träna/rida 4-5 timmar om dagen till en timme och nu har jag sålt alla hästarna och träningen har stått still i nästan 3år nu haha.
    Känns som om man får skylla sig själv.
    Men har tränat 5dagar i veckan nu och två kilo försvann första veckan då jag tränade och åt havregrynsgröt tre gånger om dagen. Så nu är jag igång
    samma här faktist gick 9 kilometer nästan varje dag för två år sedan. men sedan flyttade jag till min pojkvän å då blev det bara skit med all träning. men som du säger man får skylla sig själv att man är i den sitsen. men nu jädrar ska vi komma loss å vara lika hurtiga som förut=)

låter mycket bra att du är igång.  låt inget stoppa dej nu=)
  • chevrolet

nä nu måste jag bara få skriva av mej här lite grann.

det är en sak som är mycket sjukt om mig. här går man å längtar å längtar tills man ska få sitt efterlängtade pluss, men inte gör nått direkt åt saken. har ju fått för mycket längesedan svaret att jag behöver att gå ner i vikt för att få behandlig alltså hjälp på traven för att bli gravid.

men ändåså sitter man äter all den goda maten å godiset och bara tycker synd om sig själv bara för man inte kan bli gravid just nu.?? varför gör jag det ?? och ändåså mår så fruktansvärt jävla dåligt varje dag och tårarna sprutar nästan varje dag.

Det gör ju inte hela sitvationen bättre när alla andra blir gravida/ har nyss fått barn. då mår jag ännu sämre. och sedan se hur alla skriver att det är jobbigt det blir ingen sömn  de skriker  dom får ingen egen tid ja å allt vad dom jävlarna gnäller om.
    Min högsta dröm att få ha ett barn som skriker vaknar på nätterna  och att alltid att man måste vara med bebisen , ha någon att trösta älska och ta hand om. Jag har ju den otroligt starka länktan men ändåså inte gör nått åt saken. så vad är det  för fel på mej.?? jag börjar ibland med dieten går bra i några dagar men sedan gå det åt helvete åsså fortsätter det så i en ond cirkel.

är det någon mer än jag som känner det så här och vad gör ni då?? eller är jag bara sjuk i huvudet??

• Lillagris
    chevrolet skrev 2011-12-01 23:40:06 följande:
    nä nu måste jag bara få skriva av mej här lite grann.

det är en sak som är mycket sjukt om mig. här går man å längtar å längtar tills man ska få sitt efterlängtade pluss, men inte gör nått direkt åt saken. har ju fått för mycket längesedan svaret att jag behöver att gå ner i vikt för att få behandlig alltså hjälp på traven för att bli gravid.

men ändåså sitter man äter all den goda maten å godiset och bara tycker synd om sig själv bara för man inte kan bli gravid just nu.?? varför gör jag det ?? och ändåså mår så fruktansvärt jävla dåligt varje dag och tårarna sprutar nästan varje dag.

Det gör ju inte hela sitvationen bättre när alla andra blir gravida/ har nyss fått barn. då mår jag ännu sämre. och sedan se hur alla skriver att det är jobbigt det blir ingen sömn  de skriker  dom får ingen egen tid ja å allt vad dom jävlarna gnäller om.
    Min högsta dröm att få ha ett barn som skriker vaknar på nätterna  och att alltid att man måste vara med bebisen , ha någon att trösta älska och ta hand om. Jag har ju den otroligt starka länktan men ändåså inte gör nått åt saken. så vad är det  för fel på mej.?? jag börjar ibland med dieten går bra i några dagar men sedan gå det åt helvete åsså fortsätter det så i en ond cirkel.

är det någon mer än jag som känner det så här och vad gör ni då?? eller är jag bara sjuk i huvudet??
    Jag gick över 95 kilos strecket och fick panik, jag stor grät och har aldrig känt mig så ful och misslyckad i hela mitt liv. Inte nog med det så gick jag över till 30i bmi och det är fetma. Har ALDRIG sett med som fet innan bara tjock/mullig, är ju 177lång och men fetma var det här.

Du måste hitta motivation innan du börjar ändra dig.
    Den bästa motivationen borde ju vara att bli gravid. Skriv en lista på för och nackdelar med att gå ner i vikt.
    .
Svar på tråden PCO och CAMBRIDGE för oss som måste gå ner vi vikt för att bli med barn