• Trinityse2000

Anton eller Felix?

Vilket namn tycker ni är finast, Anton eller Felix?

• Svar på tråden Anton eller Felix?
  • maria8506

Min lillebror heter både Felix och anton med anton som tilltalsnamn! Jag tycker båda är lika fina!

• Trinityse2000

Vi har väldigt svårt att bestämma oss för vilket namn vår son ska få som snart är 2 veckor gammal...

• fluu

Felix! Anton är nog det tråkigaste namnet som finns.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Songs from the wood

Ja, du.... beror på vad du föredrar. Anton är mer klassiskt och Felix är mer modernt. Felix är det nog fler barn som heter nuförtiden medan Anton är vanligare på individer i tonårsåldern och uppåt.

Anton är mjukare och Felix lite tuffare tycker jag.

• EmmaKristina

Jag tycker Felix känns mer rätt i tiden och låter lite gulligare samtidigt som det passar på en vuxen lika bra (bebisen kommer ju att växa upp tids nog, menar jag, haha)

• Brünnhilde

I så fall Anton, eftersom Felix är en livsmedelskonserv... Men jag gillar inte Anton heller: det låter så bonntöntigt och gubbigt. Konstigt egentligen, eftersom femininformen Antonia tvärtom är jättestiligt och högklassigt!

• Trinityse2000

Tack för alla svar. Vi har fortfarande inte lyckats ge vår son ett namn...

• Brünnhilde
    Trinityse2000 skrev 2011-11-08 16:49:13 följande:
    Tack för alla svar. Vi har fortfarande inte lyckats ge vår son ett namn...
    Vet du, om man absolut inte kan välja och tiden går, så finns det ett foolproof sätt att hitta ett bra namn. Man tar helt enkelt något av Gustav Vasas barns namn - då kan det inte bli fel! _Ingen_ kan tycka att de är trashiga, eller ha något annat emot dem..!

Pojknamnen:

Erik
    Johan
    Magnus
    Karl
    Sten
  • Trinityse2000

Det blev Anton till slut... Skrattande

• Trinityse2000
    Anghammarad skrev 2011-12-02 13:57:54 följande:

Det ena. Flört

.... Skrattande