• hopebelieve

Någon som provat sele på sitt gående barn? (så de ej smiter iväg)

Ja, som rubriken lyder. Jag köpte idag en sele från märket Sunshine Kids. Med den kan man antingen spänna fast en sele på barnet med ett tillhörande "koppel", eller så kan "kopplet" lindas varsamt runt barnets handled.
    Min son vill ju så gärna gå lite på promenaderna och på stan, men han springer gärna iväg åt ett annat håll.

Någon som provat/använt sele på sitt barn?
    Själv så blir det till att testa imorgon :)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Någon som provat sele på sitt gående barn? (så de ej smiter iväg)
  • Rigor

Hej!

Jag hade sele på min son när han var i början på att lära sig gå. Tycker det är suveränt smart och praktiskt! Man behöver inte gå som en ostkrok och hålla i handen, vilket småungar snabbt tröttnar på, speciellt när de vill springa i väg på egen hand! (Ut i gatan!) Dessutom var den som ett stöd: höll han på att ramla kunde man snabbt fiska upp honom innan han slog i backen! Var jättebra när vi åkte båt, hålla i selen och han kunde kika ut över kanten utan risk att han ramlade i! Flytväst självklart, men skräcken att ramla överbord vill man inte utsätta nån för!

Tror selen är bättre än att ha än kopplet runt armen, det känns säkert obekvämt! 
    (Ser ibland föräldrar som lyfter sina trötta/trotsiga barn från marken i ena armen, måste göra ont, tänk om armen går ur led? Livet blir lättare för föräldern med selen! Jag lovar!)

Förr hade varenda mamma det (typ på mormors tid) men nu ser man dem nästan aldrig.
    Visste folk hur praktiska de var skulle de säkert vilja ha dem! Toppengrej!

• Pippi Långstrump

Vi hade sele av den äldre typ i fejk läder. Perfekt!
    Barnbutiken tipsade om att den var stabilare än den med möjlighet att fästa på handleden.

Vi fick mycket frågor om vart vi köpt den och å vad smart.

• Rigor

Vår sele var oxå i den "gamla" modellen med läder-look!

;)

• hopebelieve

Åh, tack tack för era svar! Då känns mitt inköp av sele ganska smart ;)

Bältan: Ja, ostkrok är verkligen rätt beskrivning på hur man känner sig/ser ut när man tullar efter sitt upptäckande barn! :) Och ja, min mamma och mormor minns också att sele användes mer flitigt då än nuförtiden. Jag har faktist inte sett en enda sele under min vuxna tid!

• Rigor

:)

Bra idé!
    Jag är glad för din skull att du "selar på" för livet kommer att bli så mycket enklare, både för dig och din knatte!

• Kyanita

Jag hade till lilleman! Världens bästa uppfinning. Vi hade en sådan som ser ut som en djurryggsäck (groda). Han älskade sin "godá". Jättebra när man har en vilding!

• hopebelieve

Vet ni, den där selen är ju GULD VÄRD!! :D Jag är helnöjd med inköpet och har stooor nytta utav den vid promenaderna, speciellt när jag är själv med honom.
    Tack så jätte mycket för era svar! Hoppas fler mammor därute investerar en sele :)

(¯`°?.¸ ღ ♥ BF 290512 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • stor grön drake

min son  får numera gå okopplad, men där ett tag var det perfekt när han bara slet sig lös.
    Hade hemma från när jag jobbade med en tös som var fenomenal på att slinka ur handen för att jag lastbilar...

• IsaCMoJs

Jag älskar den!! Min dotter är en smitande rymling utan rädsla så vi måste ha den!

Svar på tråden Någon som provat sele på sitt gående barn? (så de ej smiter iväg)