• TrollmorTillTre

Pris på blöjor i norge nov 2011???

Hej alla

Någon som har koll på priserna på blöjor i norgen nu?
    Googlar men finner inga aktuella prislägen. Är värdelös googlare.. haha..

I alla fall har jag precis fått till mig att blöjorna är billigare i norge, och med 10 mil till gränsen (svinesund) är det lätt värt en tripp över för att fylla förrådet då jag har två blöjbarn.
    Men vad kostar de?
    Någon som vet.

Mycket tacksam!

• Svar på tråden Pris på blöjor i norge nov 2011???
  • Fejjen

Sparar tråden för jag är också nyfiken på om priserna ändrats nått. Var där i dec förra året och då köpte vi blöjor för 5:- paketet men när vi nu var där i juli kostade paketen 42:- istället.Så det var ju lite dyrare men lönar sig fortfarande att åka om man ska köpa på sig en del. Men googla butikerna Kiwi och Rema1000,kanske står något där?

• Marick

Priskriget på blöjor i Norge slutade vid nyår. Men det är kanske billigare än här ändå, vissa sorter iaf. Men det var löjligt billigt då :D

• daimstrut

Kiwi kör Libero och Rimi kör Pampers, bägge butikerna har "ta 4 betala för 3". Ett litet paket Libero kostar ca 47 kr, dvs du får motsvarande två stora svenska paket för 141 norska kronor = 165 svenska. Storlek 1 och 2 är mycket billigare, antagligen för att de vill köra in en på märket. Men sen finns det väldigt billiga icke-märkesblöjor också, tex First Price, Euroshopper, Land Lord, Coops egna osv. Kommer inte helt håg vad de brukar kosta, men kanske halva priset eller lite mindre jämfört med märkesblöjorna, men där är det inte "ta 4 betala för 3". Vi har varit väldigt nöjda med First Price Up & Go variant till vår stora tjej men annars har vi mest kört Libero.

• TrollmorTillTre

Ok, tack för svar!!!

Får bli en tripp över gränsen. Nästa problem bara... vart ligger rimi och kiwi i förhållande till svinesund ???
    Har ju absolut ingen lust att köra omkring med två små blöjbarn i baksätet.. Roligare kan man ha en dag =)

• Fejjen

Om du går in på rimi eller kiwis hemsida så kan du där kolla på en karta och då kolla upp hur många affärer det finns i just det området du söker och sen även se adresserna till butikerna :) lycka till!

• Prodin

Köper Pampers på Rema1000 för 0,68 nok per styck.

Your argument is invalid
Svar på tråden Pris på blöjor i norge nov 2011???