Jag har varit en hel del på Koh Lanta med barn i ditt barns ålder. Det finns bra blöjor att köpa överallt, i storpack i supermarket i byn Ban Saladan, mindre förpackningar på alla affärer. Vi gillar Mamy Poky, samma kvalitet som i Sverige.
Ibland finns barnmat på Lanta Mart. Oftast importerad från Australien och av märket Heinz. Tyvärr finns det oftare efterrätter à la fruktpuré och custard än vanlig barnmat... och frukt känns lite meningslöst att köpa på burk när det finns så bra färsk ;) Spannmålsbaserad välling(sörja) som vi är vana vid här i Sverige finns inte alls. Däremot finns massor av mjölkersättningsprodukter för alla åldrar, behov och allergier. Gröt finns ibland, och även en sorts gröt som är gjort på ris och t ex morot. Mer mat i pulverform än gröt tycker jag.
Vi har givit barnen mat från restaurangerna mest, och bett att få den bebis-vänlig. Helt saltfri vet jag inte, men mer eller mindre saltfri får man. Ibland mixad, ibland får man mosa med gaffel. Vi har haft med en liten kvarn eller en pryl som liknar en stor vitlökspress att puréa själva med.
Boende finns hur mycket som helst. Med en sån liten och med bara ett barn så hade jag valt en strand lite längre söderut. Mindre turister, vackrare stränder och oftast billigare. Kolla t ex Klong Nin stranden eller ännu längre söderut. Klong Dao är perfekt för småbarn i 1-4 års åldern, men inte så fint och väldigt turistigt (med otroligt mkt svensk charterturism).