Ni med barn som har ADHD/el. liknande
Hej!
Skulle vilja fråga er föräldrar till barn/ungdomar med bokstavsdiagnoser (såsom ADHD, ADD osv)
hur tidigt ni kunde märka detta?
Jag har pluggat assistentutbildning, och jag vill mig minnas att man inte "kan" se på barn förens de blir något år att det är något som "inte stämmer" (ursäkta mina ordval)
Frågan är om det är så? Skulle du sagt att ditt barn var ovanligt skrikigt? Eller kanske krävde mycket uppmärksamhet redan som 6månaders-bebis?
Saken är den att jag är 80% säker på att jag själv borde fått en diagnos, ADD i så fall, som barn. Men det var helt enkelt inte så vanligt då. Var man "jobbig" så var man. Detta är något som jag nu brottas med, ständigt. Jag pratade häromdagen med en kompis om det, och jag nämnde att jag förmodligen måste ha "växt ifrån det", då svarade hon mig att det behöver jag inte alls ha gjort, utan jag kan lika bra bara ha lärt mig leva med det.
Och det är helt rätt. Jag har lärt mig att leva med mina rutiner, och bryts det så blir jag kaos, min vardag blir kaos.
Nu fick jag en son i mars i år, och vill mig tycka att han är lite annorlunda redan...
Vad tror ni?
Jag skulle gärna vilja höra era historier om när era barn var små! :)
tack.