• Grönagroda

Blöjan läcker på natten. Vilken är bästa nattblöjan?

Hej! Min kille är 16 månader och de senaste veckorna har hans blöja börjat läcka på nätterna. Han vaknar blöt och jätteledsen någon gång mellan 04:00 och 06:30
    Vi använder libero stl 6 har vi på honom, han väger närmare 15kg.
    Vet inte om libero har blivit sämre efter att de blev tunnare kanske.
    Han dricker en flaska välling vid sjusnåret, lägger sig med torr blöja kl åtta.
    Att byta på honom under natten är inget alternativ i första hand då killen är extremt lättväckt och blir såklart mycket ledsen om man väcker honom.
    Är det någon som har något bra tips? Finns det någon blöja som är lite extra bra på nätterna?
    Tack för tips!

• Svar på tråden Blöjan läcker på natten. Vilken är bästa nattblöjan?
  • Gyllan

Huggies Super Dry är den torraste blöjan som finns på marknaden. Vet att den funkat bra som nattblöja när andra blöjor har läkt,

• myone

Dagtid kan vi använda de flesta märken, men nattetid är det endast lidls Toujours som funkar.
    Det är superbra blöjor. Min son är 10mån, väger 8,5kg och vi använder stl 4 (från 9kg) De har läckt 2-3 ggr sen vi började använda dem. (någon gång innan sommaren) 

• TinaElisabeth

Vi har haft samma problem! När det började bytte jag blöja på honom innan jag gick och lade mig. I början vaknade han till, men efter några kvällar var det som att han vande sig och inte vaknade riktigt.

Sen testade vi Pampers Activ fit när jag genom Buzzador fick "buzza" dem. Oslagbara anser jag. Dom har aldrig läckt varken kiss eller bajs. Han sover ofta på magen (3 år gammal) och det brukade läcka vid magen förut.
    Vi har även kommit på att om han får prova att kissa på pottan i samband med tandborstningen så blir det mindre kiss i blöjan på natten. Det har vi gjort sen han var 1½ år.

• ElsaT

Pampers Baby Dry är dom enda som fungerar för våran son på nätterna.
    Han väger 11 kg och använder strl 4+. Har aldrig läckt trots att han dricker 330 ml välling på kvällen och sover 12 tim.

• Krusbär

En till med samma problem! Helt plötsligt har blöjorna börjat läcka kiss där fram på natten. Har typ aldrig hänt förrän nu, då det händer var och varannan natt. Sonen är drygt två år och väger ca 15 kg.

Vi använder byxblöjor eftersom de sitter på bättre, de andra glider ned på magen. Vi har testat större storlek i både Libero och Pampers. Det verkar som att Pampers funkar lite bättre, men inte helt. För stor storlek sitter inte heller bra. Tidigare hade vi Pampers baby dry men de finns väl inte i byxvariant?

TinaElisabeth: Vilken storlek på Active fit använder ni?

• Super blondinen
    Krusbär skrev 2011-12-21 12:34:04 följande:
    En till med samma problem! Helt plötsligt har blöjorna börjat läcka kiss där fram på natten. Har typ aldrig hänt förrän nu, då det händer var och varannan natt. Sonen är drygt två år och väger ca 15 kg.

Vi använder byxblöjor eftersom de sitter på bättre, de andra glider ned på magen. Vi har testat större storlek i både Libero och Pampers. Det verkar som att Pampers funkar lite bättre, men inte helt. För stor storlek sitter inte heller bra. Tidigare hade vi Pampers baby dry men de finns väl inte i byxvariant?

Dassa har vi till våran dotter. Men maila dem om varu prover så ser ni ju vilken ni tycker är bäst de sliclar gladligen ut varu prover. Lycka till
      www.abenashop.se/product_info.php?cPath=19_45...
  • TinaElisabeth
    Krusbär skrev 2011-12-21 12:34:04 följande:

Vi använder nummer 5 på Active fit. Han är en liten tunnis, fyller snart 3 år och väger ca 15 kg (straxt under 95 cm lång.) Har märkt att det är skillnad på hur man sätter på blöjan. Man måste dra upp den ordentligt på magen innan man knäpper till den. Sen drar jag in "resåren" mot ljumskarna så att det inte kan läcka där heller =)
  • Krusbär

Superblondinen och Tina Elisabeth: Tack för era svar! Testade Active fit 5 inatt och det funkade. Men det är inte varje natt det läcker heller, så vi får se. Men den kändes inte så stor direkt och jag insåg att vi hade just den sorten som vanlig blöja redan i somras. Anledningen till att vi sen bytte till byxblöjor var att tejpblöjorna liksom hasar ned framtill och hänger i baken på honom... Skulle gärna testa en större storlek till natten, men Pampers verkar inte ha större? Active fit 5 ska gå upp till 25 kg (!) men det kan väl aldrig funka?!

• carola78

Vi använder Pampers Active Fit till våran son, både på dagen och på natten. Vi är supernöjda.

• Trinis

Verkar vara olika från barn till barn, vi har en kille som kissade mycket på natten innan och den enda engångsblöjan som höll var Pampers Baby Dry.

Vi använde också tygblöja på natten, den höll klart bäst, och den var också mjuk.
    Vi använde en sort som kunde knäppas. Jag köpte en billig fleecefilt som jag klipte upp och la som inlägg, så om han bajsade kunde vi bara ta ut inlägget.

• Krusbär

Det är Pampers baby dry vi använder nu, skrev fel i inlägget ovan. Har inte haft någon kissolycka sen vi började med den igen.

Svar på tråden Blöjan läcker på natten. Vilken är bästa nattblöjan?