• Nordanvinden08

Någon som väntar på + efter pergotime och ovitrelle?

Åhhh går in här och startar en tråd då jag tror att många som jag kan behöva lite positiva ord lite hopp från andra i samma situation..
    Jag har en dotter på 3år som kom till efter pergotime och ovitrelle...Kämpade i 2år...Har nu kämpat i över 2år igen och musten börjar gå ur mig. Har haft ett uteblivet missfall som upptäcktes i v10 förra året.
    Men nu är jag livrädd då jag har symptom i mass! Är på dag 11 efter ovitrellsprutan och såg ett jättesvagt + imorse... Tyckte att det inte såg ut som ett sådant där spöksträck som man sett några gånger förut... Men sen vill man ju så mkt så man håller på att bli tokig. Vet inte hur många gånger jag orkar med detta igen...
    Vi var de första i vår krets som ville försöka för ett andra barn..De har alla fått ett andra barn som nu är över 1år...
    Nu måste det snart vara min tur!!!
    Någon mer som går och väntar?

• Svar på tråden Någon som väntar på + efter pergotime och ovitrelle?
  • prinsessan84

Ovitrelle är en spruta man får när läkaren ser att äggen är "klara", den gör att äggen släpper eftersom de inte alltid gör det. 36 timmar efter sprutan tas så får man ägglossning, superbra för då vet man :)

• LenaP83

Härligt. Jag har haft turen att alltid fått fina äl med dubbelkur Pergo. Så jag har inte behövt nån spruta

• prinsessan84

Å vad skönt!! Men nu måste det ta sig för oss, när tror du att du har ÄL?

• LenaP83

Ja d tycker jag verkligen e på tiden! Vet inte.. Men typ dag 16,17 eller 18.. Så svårt o säga.. Man känner väl av d hoppas jag var bor du?

• prinsessan84

Jag bor i stockholm, i nacka. Du?

• prinsessan84

Skulle fått mens i torsdags men fortfarande inte fått nåt. Känner inte ens att den är på väg som jag brukar känna. Gjort test varje morgon i en vecka men alla är negativa. Morr!

• LenaP83

Men va jobbigt.. :-/ jag e på dag 9 alltså sista Pergodagen denna kur..

• prinsessan84

Vad spännande!! :) Funderar på att göra som du och köra utan läkare denna månad så man slipper vänta... Har ju aldrig blivit överstimulerad av enkelkur så de borde ju gå bra :) Kanske en bebis blir till på nyår för er del ;)

• LenaP83

Ja d återstår o se ja d tycker jag att du ska köra på.. Inge kul o göra ett uppehåll ju!

• Nordanvinden08

Oj, har inte varit uppe på länge... jag var gravid men fick ett mf... Så vi bestämde oss för att ta en paus... Och jag har blivit gravid igen, på egen hand!!! Känns helt overkligt! Men är ju livrädd såklart, klarar inte av ett till mf. Jag är i v5+ enligt cb veckoindikator, så nu håller jag tummarna. Och Jag håller tummarna för er! Det är så sjukt jobbigt att leva efter denna 2veckors tabellen som man gör vid stimulering...mens, äl...mens...äl...mens...besvikelse efter besvikelse. Men nu får det gå! Hoppas hoppas...

• Nypan84

Hej!
    Hoppar in härGlad 
    Jag var hos läkaren i december, fick ovitrelle, men tyvärr fick jag mens,(dock en väldigt konstig mens, två dagar och sedan fem dagar senare en lite blödning. Men det är ingen idé att testa sig, man blir lika besviken vare gång). Så på måndag ska vi till läkaren igen. Är super nervös! Vad är pergotime? Finns det någon mer alternativ än IVF? Som det lät kommer vi få det rätt omgående....  

• LenaP83

Pergotime e tabletter som stimulerar tillväxten av ägg o ägglossning...
    Själv e man på dag 26 o väntar o väntar...

Svar på tråden Någon som väntar på + efter pergotime och ovitrelle?