• spöke

Bortglömda flicknamn på N - vilket gillar du bäst?

Fortsätter min namntrådserie bortglömda namn med flicknamn på N

Här har jag blandat vilt: gamla antika namn, fornnordiska namn, namn som är vanliga i andra generationer men inte bland barn osv. Det som dessa 40 namn har gemensamt är att färre än 20 nyfödda flickor per år (sedan 1998) har fått dessa namn - därav samlingsnamnet "bortglömda namn". Förutom att det är intressant med namn, kanske du som letar namn kan få lite uppslag. 

Kommentera gärna vilka namn som du gillar bäst respektive sämst. 

Nyfiket Spöke

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bortglömda flicknamn på N - vilket gillar du bäst?
  • Soupy

Vilken tur att de är bortglömda. :/ Fattas bara att ett gäng unga tjejer får för sig att döpa ungen till Nemesis.

• Psyke

Röstade på Natasha för det låter fint i mitt öra men tycker om Nika också. Svrt att bestämma. Flört

• fluu

Tja,det som lät bäst var nog Ninni.  Värst är Natasha,har alltid avskytt det namnet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • McConnoly

Jag röstade på Nancy, har en kompis som heter så så det namnet känns helt ok för mig. Resten var ju inget att hänga i julgranen, ffa Nilsine.

• Maisie

Egentligen gillar jag Nanna men har svårt att skilja det från nanna = sova så det fick bli Nell.

• Cynara

Ninni har jag en kompis dotter som kallas, hon heter Emilia men alla kallar henne Ninni.

Noomi 2011-06-21
  • IsDimma

Nanna är fint

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • aud

Oj vad svårt. Röstade på Nell, men nä N var ... :/

Skrikmetoder = barnmisshandel.
  • Kenize

Røstade på Nilla. har ett kusinbarn som heter så, tycker det ær superfint.

• Superbia
    Nemesis är ju tufft, men stackars barn i så fall. Nott var ju lustigt. Tänk att presentera sig som det på engelska.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Lowika

Tyckte de flesta lät som om man är förkyld, när allt börjar på nnnnn-

Svar på tråden Bortglömda flicknamn på N - vilket gillar du bäst?