• znoddas

Han påstår att han har lust, men inte orkar?

Hej alla föräldrar där ute!
    Jag har en fråga som ni kanske skulle kunna hjälpa mig med?
    Det är som såhär; Jag är tillsammans med en underbar man som dock inte är pappa rent genetiskt till min lilla dotter men som är det på alla andra sätt (de som verkligen räknas).
    Då han jobbar och bor en bra bit ifrån mig så träffas vi inte mer än på helgerna än så länge, vår plan är att hitta ett hus som passar oss och flytta ihop inom den närmsta framtiden.
    Hursom, själva sexbiten är det som är lite av "problemet" i vårt förhållande. Inte det att det är smärtsamt eller obehgaligt eller dåligt på det viset, det som är problemet är att vi har sex så väldigt sällan!
    Jag vet att det vanliga är att männen har mycket mer lust än kvinnorna, men så är det inte i det här fallet, där det är jag som springer runt som en mars-katta medans han hellre vill sova. Han påstår, när jag tar upp det, att lusten visst finns där men inte orken? Jag själv resonerar så att så länge det finns lust borde man ju kunna hitta orken också...eller? Självklart har jag förståelse för att han jobbat hårt under hela veckan att sex inte är det första han orkar med på Fredag kväll, men Lördag och Söndag då? Då har han ju fått vila ut lite mer tycker jag ju.. Är jag knäpp och egocentrisk eller kan någon förstå mitt dilemma?
    Jag förstår verkligen, men samtidigt så tycker jag ju att orken borde finnas lite oftare än kanske 1 gång/mån (i snitt, ibland kan det gå upp till 3mån). För mig är sex med den man älskar ett viktigt inslag och på det viset man verkligen kan visa hur mycket vederbörande betyder för en. Missförstå mig inte, jag älskar honom av hela mitt hjärta och skulle inte vilja byta bort honom för allt i världen.. Men ville kolla om det finns någon som varit med om/är i samma sits som kanske har något tips och råd att komma med?
    Kram på er!      

• Svar på tråden Han påstår att han har lust, men inte orkar?
  • BaraJag

Hur mycket man än älskar någon, kommer man inte ifrån att sexet är en viktig del i mångas förhållande.Det ena behöver ju inte utesluta det andra, så att säga :)  Personligen hade jag aldrig orkat acceptera att vänta i upp till 3 månader för att få sex, om jag inte fick en hållbar förklaring/anledning.Trötthet iof, som du säger, men kan det finnas något annat bakomliggande? Stress? Ekonomi? Kroppsligt? 

• Seroster

Du behöver sexiga underkläder, kortkort kjol, och en tendens att tappa saker på golvet framför dig när du är framför honom.
    bara mesar böjer på knäna.

Vad du än tror är sant nu kommer du förmodligen inse är fel.
  • Tom Araya

Om man ses varje helg kan man inte skylla på trötthet och bara ha sex var tredje månad.

• Anonym

Det är rent BS att han vill och fortfarande har lust. Någonting har hänt med er relation och ni kommer förmodligen aldrig hitta tillbaka till "det som var". Enda alternativet är att gör slut om du mår dåligt av det, för det är inte du som har problem med dig utan han som verkar ha det.

• jonte02

Min fru säger ungefär det samma till mig. Hon vill men orkar inte...lusten antar jag hänger ihop med både ork och vilja + en hög med andra grejer!? Säga vad man vill, men det är inte lätt det här med olika hög drift i ett förhållande.

Något som kan störa mig dock är att hon minsann orkar titta på TV innan vi lägger oss. Är det någon "bra" serie som går så kan hon sitta där blinkandes med lätt röda ögon. Gissar att den orken dras från annat konto :)

• Anonym

förstår ditt problem
    och hur du lider
    jag lever med min man sedan länge
    men hans sexlust tycks va död
    de ggr vi har sex är det helt otroligt
    men alltid jag som får "tigga" om det
    ja för det känns som om jag tigger om det
    har gjort allt för att få han och tända till mer
    men inget hjälper
    trötthet skyller han på
    så får du tips dela gärna med dig

• redneck girl

en dålig ursäkt tycker jag. seriöst alltså så måtte han vara sjuk om han inte orkar som han säger. en fullt frisk karl som inte orkar på tre månader...nä nä. tänk dig noga för innan ni flyttar ihop. fungerar inte sexet nu....så vete väl fasiken om de blir bättre sen. dessa undanflykter....

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
Svar på tråden Han påstår att han har lust, men inte orkar?