• eviz08

Bra träningstips 4 veckor efter förlossningen (foglossningar)

Jag skulle behöva bra träningstips nu en månad efter förlossningen. Vill börja röra lite på mig. Mitt problem är att jag fortfarande känner av foglossningar. Någon som har bra tips på övningar jag kan göra som inte förvärrar? Jag tar tacksam emot alla förslag.

• Svar på tråden Bra träningstips 4 veckor efter förlossningen (foglossningar)
  • rere88

jag led själv av foglossning ett tag efter förlossningen så det jag gjorde var o ta lugna barnvagnspromenader tills det gett med sig. ha inte för bråttom med o börja träna då kan det bara förvärras.

• Machapuchare

Tänk på att spänna magmusklerna i nedre delen av magen i ALLT du gör. Jag fick hjälp hos sjukgymnast för ont i fogarna efter förlossning och fick då övningar för att stärka dessa muskler samt använda dem i allt jag gör. Det har hjälpt!

• pilen

Gör "kissande hunden", rumplyft och stå på knä på golvet och sparka bakåt med ett ben i taget. Två gånger om dagen ca 20 rep x2.

Jag märkte skillnad redan efter några dagar!!!
    Lycka till!!

• eviz08

Jag är ute och promenerar, men jag klarar inte av så långa promenader för då får jag ont, så känns som att jag behöver bygga upp lite muskler, jag har varit väldigt mycket stilla under många månader.
    Jag ska ta kontakt med sjukgymnasten...låter lovande machapuchare att det har hjälpt dig!
    "Kissande hunden" vet jag inte om jag vågar mig på, är ju väldigt vid rörelse med benet och känns inte så skonsamt för bäckenet, jag har svårt att ha benen för mycket isär utan att få rejält ont.
    Tack för era svar!

Svar på tråden Bra träningstips 4 veckor efter förlossningen (foglossningar)