• Gefanimittbarn

Socialtjänsten snor barn!! korrupta och maffioso!

Som rubriken lyder. Jag är inte ensam om att ha sett var soc går för och smakat på deras maktmissbruk.
    Jag är inte heller ute efter att få FL åsikter om hur bra soc är och dåliga vi föräldrar är som delar med oss våra erfarenheter.
    Har inte tid för er, bryr mig inte om er, och mer eller mindre så har en lodis ute på gatan mer betydelse för mig än ni.

Låt mig bara börja med att skriva att jag har skapat en grupp  på facebook " Inte utan mitt barn " ni är alla välkomna att bli medlemmar! 
    Prislova den socarbetarn som faktiskt hjälpt mer än stjälpt för vissa familjer. Men vi är inte få som vet att det är Motsatsen. Soc hjälper inte, de stjälper. 
    Jag är en av de som har blivit utsatt för sveriges största "maffia" Barnenheten, socialnämnden. Jag är villig att spilla ut allt... visserligen gör jag inte det för att många medlemmar på FL bara får en kick att snacka bullshit ne tvärtom. Jag gör det så många där ute kan göra detsamma, och tillsammans bli en enhet som står emot asen. Sätter dit de. Talar sanning OCH STÅR PÅ SIG ! GLÖM ALDRIG VEM NI ÄR. Ni är föräldrar till era små som inte ska vara utan sin mamma o pappa. Som ska med hjälp av lagen och myndigheter få hjälp om ni går igenom vissa svårigheter (egentligen). Tyvärr stöds LVU med hjälp av lagen allt för ofta, UTAN "BRA " SKÄL. 
    Jag vill jätte gärna höra era versioner ni som har smakat på soc maktmissbruk. Finns ingen mer tid att spilla. VI SKA GÖRA ALLT VAD VI KAN I VÅRAN MAKT FÖR ATT KUNNA LEVA MED VÅRA BARN. Var inte blyg, var inte rädd. Du förlorar mer än vad du vinner och det vet du.
    Jag kan berätta lite smått om min situation. Jag har en liten pojke på 2 år nu. Jag har haft lite problem med barnets far, nja ända sen han var en liten bebis. Jag försökte ta mig ur relationen och det gjorde på ett sätt väldigt snabbt, bara någon vecka efter han var född så flyttade jag ut. Alltså utsatte jag inte mitt barn för den sortens fara ( bli misshandlad av fadern, eller höra oss bråka osv osv ). Men jag tog ut helt o hållet efter 1 år men under heeeela det året fick jag höra om o om o om igen " Ja, om du  inte gör si o så, tar vi ditt barn och jag har befogenheten att göra det "  " Jag behöver bara skriva ett brev till politikerna så är det klart, våra röst mot din " osv. Ja de arbetade tillsammans allesammans. Jag tänker inte neka till min psykiska ohälsa under den perioden jag mådde dåligt pga relationen men jag mådde INTE Så dåligt att jag inte kunde ta hand om min son tvärtom, tog hand om honom ännu mer, fick mig uppskatta allt ännu mer. Om det hände att allt blev för mycket tvekade jag inte ta hjälp från familjen med belastning.... tycker ja ingen ska göra. Soc märkte snabbt att fadern var något att samarbeta med när de arbetade tillsammans.. Dvs falska anklagelser. Det är det enda jag fått uppleva med de, jag vet att jag inte är den enda. Men jag var inte motvillig.. jag motbevisade de ganska snabbt, alla deras spekulationer o bedömningar och misstron. Fick allt på svart o vitt att det var motsatsen från nära och myndigheter. Tyvärr. Har de satt klorna i en, så släpper de inte. Allting rasade när jag sa ifrån. Jag sa till min f.d handläggare på barnenheten att jag kommer anmäla henne för tjänstefel om hon hotar att ta ifrån mitt barn en gång till. Hon blev alldeles röd i ansiktet... kunde inte ens sitta still på stolen, o sade " Ja vi får se vem som har makten " men det var mer en förläng version. Det kom senare ut att jag hade allt inspelat, sen small det!  Låter som en jävla Sci-fi när man läser men tyvärr är det sant. Ja, jag har alla inspelningar. Allting finns inspelat. I video-form, ljud-inspelningar. Inte bara från mig men utav väldigt många nära där ute. Jag har haft rena rama turen att alltid haft med mig någon på alla möten med de som kan instämma med mig. Om misstror, misstro inte läkare,ombud, psykolog, och över 10 familjemedlemmar. Det håller inte.
    Allt som allt, det är en jäkla lång historia. I nuet ser allting otroligt bra ut, och skon klämmer här... : Inget dåligt har hänt över mer än 1 år. Det finns inget som kan styrka deras falska anklagelser. Om de vill säga " Ja med det har varit si o så " Inget sådant har funnits med i bilden sedan okt 2010. Varför tar man inte ställning till det? Soc kan verkligen förvandla en fjäder till höna. Men vart är de som verkligen bryr sig??? ska man inte lyfta upp föräldrars positiva framriktning och ta ställning till nuet speciellt det som finns dokumenterat ? Nope. Inget sånt hände i första förhandlingen eller kammarätten. Allting gick o motbevisa, TACK O LOV att det finns många där ute som kan slå hål på det soc säger men det höll inte i domstolen. Kanske kunde sett bättre ut om jag deltog i kammarätten, men jag hade fullt upp att hålla bort mitt barn ifrån de.
    Ja iallfall jag är inte ute efter empati eller medlidande eller folks kommentarer " Soc skulle aldrig göra si så " eller " Du måste ha varit myyycket värre än vad du skriver" ne du vet inte riktigt, skrev nog inte heller riktigt allt. Men är du en av de som vill stå emot asen är jag mer än villig att berätta o bifoga allt för att veta att jag spiller tid på något viktigt. Och jag vill att du ska vara en av de som står emot de. Berätta om din sits.... vad tycker du kan göra, vad vill du göra? vad KAN VI GÖRA? tycker du ? jag har flera förslag men jag vet att vi är starkare tillsammans. De flesta vet nog att sverige är okänt för att sno barn, ja inte undra på. Hur många där ute är det som tillochmed varit utsatta för övergrepp i familjehem men inte vill komma ut för det för de är rädda för vad andra säger. Eller alla de som är missbrukare idag för at de varit i I LVU och inte haft ordnade förhållanden dvs nya chansen att kunna vara med sin riktiga familj . Inte några jävla plast"familjer" som bara inväntar någon annans barn så de kan uttnjyttja de sexuellt. Ja jag finns här... hör gärna av er. Självklart det finns mycket mer i bagaget än vad det står skrivet men som sagt inget som skulle kunna säga att det är fara för mitt barn, ne sorry guys. Minst 10 föräldrar där ute vars fall jag har läst igenom nogrannt och de är faneme inge fara för sina barn, och speciellt inte på det sättet att de ska behöva vara utan sina barn. Ja tyvärr har många av de och många andra inte sett sina barn sen de blivit bortrövade av soc, vissa 1-2 år, vissa 10. Vissa mer..... men inte längre, inte mer!! Visa stake och stå på er, för ditt barns skull. INTE UTAN MITT BARN!!!!
    Håll era ironiska kommentarer för er själva ni där ute som bara är fulla av skitsnack och inte har en susning om vad jag pratar om, fine duger d inte för dig... lämna tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-19 15:31
    Tack allesammans för att ni håller tråden vid liv!

Forsätt kämpa och ge inte upp! Det finns mer stöd än vad ni tror. Om någon där ute vill dela med sig sin syn på socialtjänsten m.m var inte rädd att skapa en ny tråd eller att forsätta i denna. Glöm inte att bli medlem i gruppen ( Inte utan mitt barn ) på facebook, för våra små! Ni är super grymma som går ut med sanningen. Nu får de annat att tänka på.

Hela 6000 barn har omhändertagits per år i Sverige. Hur kommer det sig? Är vi sämre föräldrar än resten av världen? skulle knappast tro det. Inte undra på att de anser att det är helt ok att bortröva våra små om ingen säger till? Tack och lov för lagen, men skapar lagen rättvisa? tack vare att socialnämnden kan vrida o vända på precis allting så blir familjer utsatta för deras maktmissbruk etc. Att de attackerar mammor som har lite svårare ohälsa är ingen nyhet, men majoriteten har visat de här föräldrarna var inte i det skicket att de skulle brista i omsorgen. Tvärtom. Vad kan vi göra? Vi kan stå på oss, säga ifrån och ta till oss all medel som finns!

• Svar på tråden Socialtjänsten snor barn!! korrupta och maffioso!
  • Anonym (Fakta)

Så mycket faktafel i den här tråden så vet knappt var man ska börja.

-Soc snor inte några barn. Vi har full laga rätt att ta dem, således inte någon stöld.

-Polisen har tvärt emot vad som ofta påståss inget emot att delta vid handräkningar. Tvärt om tycker de för det mesta att det är trevligt eftersom vi alltid bjuder på fika/ lunch efteråt.

-För det andra. Nä, vi säljer inte de omhändertagna barnen, vi äter upp dem på lunchen.

-Och avslutningsvis, Som socialsekreterare så får vi inte en enda krona i bonus på lönen för ett omhändertagande. Vi måste vänta tills vi får utdelning från alla de välfärdsbolag placerar barnen genom och som vi har aktier i ger utdelning på den öppna marknden.

- Att vi alltid (nästan) får rätt i domstolen är inte för att förvaltningsrätterna är partiska. De tycker bara att ärendena är tråkiga och vill kunna gå hem tidigt.

• Anonym (Anhörig)
    Anonym (Fakta) skrev 2018-11-03 11:40:27 följande:

Så mycket faktafel i den här tråden så vet knappt var man ska börja.

-Soc snor inte några barn. Vi har full laga rätt att ta dem, således inte någon stöld.

-Polisen har tvärt emot vad som ofta påståss inget emot att delta vid handräkningar. Tvärt om tycker de för det mesta att det är trevligt eftersom vi alltid bjuder på fika/ lunch efteråt.

-För det andra. Nä, vi säljer inte de omhändertagna barnen, vi äter upp dem på lunchen.

-Och avslutningsvis, Som socialsekreterare så får vi inte en enda krona i bonus på lönen för ett omhändertagande. Vi måste vänta tills vi får utdelning från alla de välfärdsbolag placerar barnen genom och som vi har aktier i ger utdelning på den öppna marknden.

- Att vi alltid (nästan) får rätt i domstolen är inte för att förvaltningsrätterna är partiska. De tycker bara att ärendena är tråkiga och vill kunna gå hem tidigt.

Fast du är inte socialsekreterare utan helt uppenbarligen komiker.
  • Anonym (En stolt förälder som kämpar för sin dotter)
    Anonym (Anhörig) skrev 2018-11-03 09:18:43 följande:
    Jag förstår egentligen inte varför vi ens försöker få folk att inse hur det helt uppenbart verkligen går till...
    Man kan dela in de som är ignoranta och försöker argumentera emot det som beskrivs i självupplevda berättelser i två huvudgrupper:

1. De som blint tror på Sverige som en rättsstat där ingen som arbetar för en myndighet kan göra annat än gott och följer lagen till punkt och pricka.

2. De som arbetar inom segmentet antingen som socionomer eller politiker och för allt i världen inte vill att sanningen ska komma fram.

Det är ofta ett mycket otacksamt arbete att försöka göra sin röst hörd inför dessa båda grupper då de ofta har en sådan stark övertygelse att de blir faktaresistenta.

Men vi som vet kan ändå känna ett visst stöd när vi ser att vi är långt i från ensamma om våra upplevelser utan detta är ett sorgligt mönster, bristningar i den fina fasaden Sverige.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt förälder som kämpar för sin dotter) skrev 2018-11-03 01:10:06 följande:
    Att materialmängden är stor tror jag ingen har opponerat sig emot (kan vara tusentals sidor), och att stor del av denna mängd kommer från socialtjänsten är inte heller någon statshemlighet. 

Om det skulle vara på det sättet att soc. baserade sina uppgifter på sanning så skulle vi ha någon typ av rättssäkerhet i dessa utredningar men så är dock inte fallet. Socialtjänsten använder sig tyvärr inte av vetenskapliga utredningsmetoder utan baserar mycket utifrån ett "tyckande" (jmf. om polisen skulle göra på samma sätt i en brottsutredning).

Och visst är allt material tillgängligt för samtliga parter, där till kommer det muntliga som sker vid förhandlingen.

En fråga till dig Anonym (anonym) har du personlig erfarenhet av detta?  
    Har läst oändligt många akter på advokatbyråer där dessa varit ombud för föräldrar och barn och då sett underlagen till varför det yrkas att barnen ska placeras hos familjehem eller hos de ena föräldern. I allt detta material ser man varför föräldrarnas ombud ofta inte kan hitta ett enda argument mot socialens yrkande.
    Man ska veta att ombud för föräldrar till barn som levt i ren misär även de försöker hitta något som talar för föräldrarna trots att det i de fallen inte finns mer än att föräldrarna älskar sina barn
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-03 12:57:03 följande:
    Har läst oändligt många akter på advokatbyråer där dessa varit ombud för föräldrar och barn och då sett underlagen till varför det yrkas att barnen ska placeras hos familjehem eller hos de ena föräldern. I allt detta material ser man varför föräldrarnas ombud ofta inte kan hitta ett enda argument mot socialens yrkande.
    Man ska veta att ombud för föräldrar till barn som levt i ren misär även de försöker hitta något som talar för föräldrarna trots att det i de fallen inte finns mer än att föräldrarna älskar sina barn
    Det är bra att du läst många akter, men har du kontrollerat om det som står är korrekt och riktigt?, har du gjort någon vetenskaplig värdering av materialet eller bara tagit det som står som att det är sanningen?

Socionomer har för för vana att köra gödselspridare när det gäller det som presenteras för domstolen vilket gör att om man läser akterna kan man lätt få för sig att det förhåller sig på ett sätt som det inte gör.

Vet du hur mycket tid ett offentligt ombud får lägga på en sådan här utredning?

Sverige lägger ungefär 20 miljarder år 2018 på att tvångsplacera barn enligt LVU, en siffra som är extrem om man tittar på jämförbara länder, och för att föregripa dig - nej den stora delen handlar inte om ensamkommande flyktingar.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (En stolt förälder som kämpar för sin dotter) skrev 2018-11-03 14:01:42 följande:
    Det är bra att du läst många akter, men har du kontrollerat om det som står är korrekt och riktigt?, har du gjort någon vetenskaplig värdering av materialet eller bara tagit det som står som att det är sanningen?

Socionomer har för för vana att köra gödselspridare när det gäller det som presenteras för domstolen vilket gör att om man läser akterna kan man lätt få för sig att det förhåller sig på ett sätt som det inte gör.

Vet du hur mycket tid ett offentligt ombud får lägga på en sådan här utredning?

Sverige lägger ungefär 20 miljarder år 2018 på att tvångsplacera barn enligt LVU, en siffra som är extrem om man tittar på jämförbara länder, och för att föregripa dig - nej den stora delen handlar inte om ensamkommande flyktingar.
    Antal timmar de lägger är väldigt olika beroende på hur komplicerat det är.
    Få barn placeras enligt LVU för att föräldrarna brister, den stora andelen LVU är tonåringar som är placerade pga eget beteende som missbruk och brottslighet. Finns statistik över barn i olika åldersgrupper som placeras dessutom ska man inte glömma att i en familj med stora missförhållanden tas hela syskonskaran om hand. 
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-03 16:05:10 följande:
    Antal timmar de lägger är väldigt olika beroende på hur komplicerat det är.
    Få barn placeras enligt LVU för att föräldrarna brister, den stora andelen LVU är tonåringar som är placerade pga eget beteende som missbruk och brottslighet. Finns statistik över barn i olika åldersgrupper som placeras dessutom ska man inte glömma att i en familj med stora missförhållanden tas hela syskonskaran om hand. 
    Hur mycket utredning tror du att ett offentligt biträde kan göra för den ringa tid som de får betalt för, detta var min retoriska fråga till dig.

Du må ha läst ett och annat dokument av det som är offentligt vilket är en mindre del av de handlingar som omfattas av dessa mål.

Trots din läskunskap får du rimligtvis böja dig för den empiriska kunskap som de som varit med om detta besitter.
  • AnnaSkribent

Socialtjänsten är en av de absolut mest korrupta myndigheterna i Sverige. De använder lagparagraferna som djävulen läser bibeln. Den som inte har upplevt det, kan nog inte förstå hur illa systemet fungerar, det är en regim som organiserat mobbar några de inte ens känner. Myndighetsutövningen används på ett sätt det inte kan ha haft avsikt för från första början, eller så var deras avsikt att bygga upp ett splittrat samhälle. Jag ser kommentarer om att en viss aggression skulle spegla inlägget, de som skriver skulle mycket väl kunna vara en myndighetsperson, institution eller ett familjehem eller dylikt, de värnar om sina egna intressen och använder drabbades reaktioner på myndighetens övergrepp emot dem. Det är sällan socialtjänstens ingrepp i en familj är motiverad, det är en industri med intressen bakom som kräver en omsättning med vinst. Den naturliga reaktionen på den stress och förlust som myndighetsutövandets missbrukande medför, möts med intolerans av omvärlden som har fått en annan bild av socialtjänsten än den verkliga. Låt oss jämföra det med den katolska kyrkan, som i decennier har utnyttjat barn sexuellt, främst unga pojkar, utåt sett är katolska kyrkan helt emot homosexualitet, själva skyddar de pedofiler... med detta kan man dra paralleller med hur socialtjänsten fungerar. Den förtvivlan föräldrar upplever med att tvingas se på ur deras barn drivs in i fördärvet av socialtjänsten möts med intolerans av omgivningen. Hur har det kunnat utvecklas såhär i Sverige? Det är nog decennier av indoktrinering som har vingklippt de flesta i samhället. De flesta ser om sitt egna och bryr sig inte så mycket om att andra får lida, bara de själv har det bra. Jag ser ofta hur vissa anser att fler barn borde omhändertas, särskilt barnen som bor i förorterna. Man pratar om att socialtjänsten behöver mer resurser för barnen som det har gått snett för. Men folk tycks glömma, att de flesta av barnen som det har gått snett för, har en gång redan varit föremål för socialtjänstens interventioner och det är just det som har drivit barnen in i utanförskap. Många av dem som omhändertas har det gått bra för i skolan, ofta har det varit illasinnade som mobbat barnen eller spridit falska rykten om dem. Då er det de redan utsatta barnet som blir omhändertaget. Hela det offentliga systemet fungerar som en regim, det är opersonligt och målar upp en falsk bild av dem de har bestämt att utsätta. Den smärta de försätter barn och föräldrar i tar man ingen hänsyn till. Domstolarna och advokaterna är lika insyltade i regimen.
    Barnet hamnar dels i ett trauma, men också i ett utpressningstillstånd av regimen, för att inte utsättas för repressalier, så säger och gör de som regimen säger, även om det betyder att de måste ljuga om sina egna närmaste. Det är ett cyniskt spel om människors känslor. Även om allt inta har varit perfekt i barnets riktiga familj, så är det långt bättre än den press de utsätts för av myndigheter under deras följande uppväxt. Ofta förföljs de resten av deras liv av det som de har utsatts för under sin barndom, något de inte hade någon som helst kontroll över. Det borde vara självklart att folk i Sverige kunde få skadestånd om de blivit illa behandlade av myndigheter, då skulle de mindre seriösa elementen i det offentliga automatiskt försvinna, idag frodas de på bekostnad av ett system som slutat fungera för länge sen.

• Anonym (Socialsekreteraren)
    AnnaSkribent skrev 2019-12-01 17:52:10 följande:

Socialtjänsten är en av de absolut mest korrupta myndigheterna i Sverige. De använder lagparagraferna som djävulen läser bibeln. Den som inte har upplevt det, kan nog inte förstå hur illa systemet fungerar, det är en regim som organiserat mobbar några de inte ens känner. Myndighetsutövningen används på ett sätt det inte kan ha haft avsikt för från första början, eller så var deras avsikt att bygga upp ett splittrat samhälle. Jag ser kommentarer om att en viss aggression skulle spegla inlägget, de som skriver skulle mycket väl kunna vara en myndighetsperson, institution eller ett familjehem eller dylikt, de värnar om sina egna intressen och använder drabbades reaktioner på myndighetens övergrepp emot dem. Det är sällan socialtjänstens ingrepp i en familj är motiverad, det är en industri med intressen bakom som kräver en omsättning med vinst. Den naturliga reaktionen på den stress och förlust som myndighetsutövandets missbrukande medför, möts med intolerans av omvärlden som har fått en annan bild av socialtjänsten än den verkliga. Låt oss jämföra det med den katolska kyrkan, som i decennier har utnyttjat barn sexuellt, främst unga pojkar, utåt sett är katolska kyrkan helt emot homosexualitet, själva skyddar de pedofiler... med detta kan man dra paralleller med hur socialtjänsten fungerar. Den förtvivlan föräldrar upplever med att tvingas se på ur deras barn drivs in i fördärvet av socialtjänsten möts med intolerans av omgivningen. Hur har det kunnat utvecklas såhär i Sverige? Det är nog decennier av indoktrinering som har vingklippt de flesta i samhället. De flesta ser om sitt egna och bryr sig inte så mycket om att andra får lida, bara de själv har det bra. Jag ser ofta hur vissa anser att fler barn borde omhändertas, särskilt barnen som bor i förorterna. Man pratar om att socialtjänsten behöver mer resurser för barnen som det har gått snett för. Men folk tycks glömma, att de flesta av barnen som det har gått snett för, har en gång redan varit föremål för socialtjänstens interventioner och det är just det som har drivit barnen in i utanförskap. Många av dem som omhändertas har det gått bra för i skolan, ofta har det varit illasinnade som mobbat barnen eller spridit falska rykten om dem. Då er det de redan utsatta barnet som blir omhändertaget. Hela det offentliga systemet fungerar som en regim, det är opersonligt och målar upp en falsk bild av dem de har bestämt att utsätta. Den smärta de försätter barn och föräldrar i tar man ingen hänsyn till. Domstolarna och advokaterna är lika insyltade i regimen.

Barnet hamnar dels i ett trauma, men också i ett utpressningstillstånd av regimen, för att inte utsättas för repressalier, så säger och gör de som regimen säger, även om det betyder att de måste ljuga om sina egna närmaste. Det är ett cyniskt spel om människors känslor. Även om allt inta har varit perfekt i barnets riktiga familj, så är det långt bättre än den press de utsätts för av myndigheter under deras följande uppväxt. Ofta förföljs de resten av deras liv av det som de har utsatts för under sin barndom, något de inte hade någon som helst kontroll över. Det borde vara självklart att folk i Sverige kunde få skadestånd om de blivit illa behandlade av myndigheter, då skulle de mindre seriösa elementen i det offentliga automatiskt försvinna, idag frodas de på bekostnad av ett system som slutat fungera för länge sen.

På vilket sätt tänker du att socialtjänsten eller kommunen tjänar på att omhänderta ett barn?
  • Anonym (Skeptisk)

Det finns ju forskning som visar att så många som 60% av socialtjänstens utredningar är rättsosäkra och/ eller innehåller  fel och brister Samt i många fall präglas av subjektivitet där utredaren utelämnar uppgifter för att främja sin egen förutbestämda tes. En socionom jag kom i kontakt med privat blev alldeles till sig att hennes 6-åring hade en låtsaskompis, något som är vanligt i den åldern. Men socionomer har mindre kunskaper om psykologi och pedagogik än t ex pedagoger. Det är läskigt att socionomer sätter diagnoser och utreder utan att ha kompetens för det (och på några möten dessutom). Hur ska de kunna avgöra om ett barn far illa om de inte känner till vanliga utvecklingsfaser hos barn? Eller utan basala kunskaper om NPF- diagnoser? 

Det blir katastrofala följder i form av felaktiga beslut och godtyckligt underlag. Det är vetenskapligt bevisat och handlar inte om att föräldrar skulle sakna självinsikt. Hur vore det med en socialtjänst som tar ansvar!

https://www.brinnforbarnen.se/manifestation-2021-upprop-socialtjansten-2-0-for-en-battre-socialtjanst/

• mastress

Socialen har ingen rätt att bedöma att nån är psykisk sjuk, 'r bara läkare som får göra det, dom som jobbar på socialen har ingen utbildning för att bedöma om nån är psykisk sjuk.

• Anonym (2012)

Tråden är mer än 10 år gammal.

• Anonym (Fia)
    Anonym (2012) skrev 2022-05-06 15:57:31 följande:

Tråden är mer än 10 år gammal.

Och problemet kvarstår.
    Det, om något, är ett bevis på att något är jäkligt fel.
  • Anonym (Skeptisk)

nej, ändå visar forskningen att de gärna diagnostiserar i sina utredningar. Och eftersom du skriver att de inte har den rätten eller kompetensen antar jag att du också tycker det är under all kritik och måste förändras?

• Mammalundgren

Som lärare så har jag mött många barn som varit överlyckliga över att ha fått bli placerade. Barn som gråter av lycka när dom berättar hur dom blivit nattade, hur familjehemsmamman läser på kvällen eller över hur lugnt och rent det är i nya familjen.
    Jag möter också barn som gråter hysteriskt av panik innan umgänge med föräldrar. Barn som säger att mamma alltid lovar att hen ska få flytta hem snart vilket skapar panik hos barnen. Barnen vill nästan alltid stanna i jourfamilj/familjehemmet men vågar sällan berätta det för bioföräldern..

• Anonym (Som lärare)
    Mammalundgren skrev 2022-05-08 00:13:34 följande:

Som lärare så har jag mött många barn som varit överlyckliga över att ha fått bli placerade. Barn som gråter av lycka när dom berättar hur dom blivit nattade, hur familjehemsmamman läser på kvällen eller över hur lugnt och rent det är i nya familjen.
    Jag möter också barn som gråter hysteriskt av panik innan umgänge med föräldrar. Barn som säger att mamma alltid lovar att hen ska få flytta hem snart vilket skapar panik hos barnen. Barnen vill nästan alltid stanna i jourfamilj/familjehemmet men vågar sällan berätta det för bioföräldern..

Som lärare så har jag mött många barn som varit ledsna och djupt olyckliga över att ha blivit LVU:ade. Barn som gråter av besvikelse över att inte få vara hemma med sina mammor om kvällarna. Barn som blivit flyttade konstant ifrån jourhem till jourhem eftersom lagen säger att det måste vara så om inte jourhemnet vill bli ett permanent familjehem. Jag som lärare har mött en helt annan bild än dig av placerade barn. Ville bara ge en nyanserad bild av hur verkligheten kan se ut (ur ett lärarperspektiv).

• Tom Araya
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-03 12:57:03 följande:
    Du har fel utgångspunkt.

Normalläget är att föräldrarna har vårdnaden om sina barn, det är alltså inget som behöver några argument.

För att med tvång ändra på det så krävs synnerligen starka skäl och det åligger utredande och beslutande myndighet att styrka sådana skäl samt att de har stöd i lagen för sitt ingripande.
Svar på tråden Socialtjänsten snor barn!! korrupta och maffioso!