• Grytans

Ungarna ser man varannan vecka och det räcker!

Att vara mamma varannan vecka är det bästa av två världar. Det är tabu att säga det, jag vet. Men allt det där med noll egentid som folk pratar om har jag helt kommit ifrån. Varannan vecka har jag ett vuxenliv och hittar på en massa saker.

http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/Varannan-vecka--det-basta-for-foraldern/

Varför hänga sig kvar ett parförhållande när man kan få så mycket mer av livet på egen hand? Ungarna ser man varannan vecka och det räcker!

• Svar på tråden Ungarna ser man varannan vecka och det räcker!
  • cicci85

Att ha ett bra parförhållande med gemensamma barn måste ju ändå vara det optimala, iaf för mig. Nu har vi inte haft ett bra förhållande på många år och jag flyttar tyvärr snart. Tack för länken, intressant läsning

• stiladej

Håller med, fast det kan vara jobbigt ibland när man tex skall hälsa på någon i släkten och barnet är hos sin pappa den helgen. 

Ofta missar min dotter att träffa släktingar om kalas och annat infaller på pappaveckan. 

• såärdet

har även hört om folk som säger att de fått mindre tid efter en skilsmässa. De jobbar extra mycket den veckan de inte har barnen för att kunna sluta tidigare den veckan de har barnen  så de hinner umgås mer med dem = knappt någon egentid. Nåt att fundera på också...

• Regnig måndag

Fast det är ju varken svart eller vitt.
    Att vara i ett förhållande har sina för och nackdelar precis som det är att vara ensamstående.

Den bästa av två världar måhända men priset är ganska högt, tabu eller ej. Frågan som jag tror många ställer sig är om det verkligen är om möjligheterna smakar så himla gott och om det framförallt är värt priset. Sen är det en annan sak att man kanske inte har annat val än att leva i det du kallar "de bästa av två världar"...

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Kotthare

Att bara få vara med i halva sitt barns uppväxt, jag kan inte förstå hur någon tycker att det är positivt.

• Regnig måndag
    Kotthare skrev 2011-12-04 17:02:36 följande:
    Att bara få vara med i halva sitt barns uppväxt, jag kan inte förstå hur någon tycker att det är positivt.
    Man är med dem under hela uppväxten och inte halva. Man fixar det på andra sätt än genom det traditionella kärnfamiljssystemet. Annorlunda helt enkelt.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
Svar på tråden Ungarna ser man varannan vecka och det räcker!