• Anonym (Intergender)

Frånvaro av könsidentitet

Finns det någon mer här inne som inte känner sig hemma i att ha en könsidentitet? Någon som varken känner sig som en man eller kvinna. Jag trodde ett bra tag att jag vara transsexuell men känner nu att det istället handlar om att jag varken kan relatera till den manliga eller kvinnliga kroppen samt deras tillhörande könskoder. Jag har väldigt svårt att veta hur jag ska se ut och bete mig bland andra...

• Svar på tråden Frånvaro av könsidentitet
  • lille Birger

Jag uppfattas förmodligen ofta som ganska feminin och jag har inget emot det, ser ingen anledning till att bry mig om det. Vill tjejerna ge mig arga blickar när jag är på damtoaletten eller bli upprörda över att jag skyler mitt bröst med badhanduken får de bli/göra det. Vad spelar det för roll?

• Anonym (Intergender)

Jo, men för att klara av att inte bry sig så krävs det ett bra självförtroende och det är långt ifrån alla som har det.

• lille Birger

Jag har relativt dåligt självförtroende, det är mycket jag oroar mig och mår dåligt över, men inte hurvida jag uppfattas som tjejig eller manlig.

• Anonym (Intergender)

Det är ju det som är knepigt med självförtroendet, att man inte så lätt kan påverka det till det bättre. Trots att jag oftast vantrivs bland folk så står jag ändå för den jag är offentligt men mår skit över det samtidigt.

Svar på tråden Frånvaro av könsidentitet