• spöke

Bortglömda flicknamn på Q - vilket gillar du bäst?

Då var vi framme vid bortglömda flicknamn på Q...

Q är inte en särskilt frekvent bokstav i vårt svenska språk, därför blir det inte lika många namn som i tidigare omröstningar i serien. De flesta namnen har latinskt ursprung.

Har listat 10 namn som (liksom i tidigare omröstningar) färre än 20 nyfödda flickor per år (sedan 1998) har fått (surprise! ) - därav samlingsnamnet "bortglömda namn". Förutom att det är intressant med namn, kanske du som letar namn kan få lite uppslag. 

Kommentera gärna vilka namn som du gillar bäst respektive sämst. 

Nyfiket Spöke

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bortglömda flicknamn på Q - vilket gillar du bäst?
  • DenNamnbitne
    spöke skrev 2011-11-08 20:03:10 följande:
    Tack till er som röstat och deltagit i mina namntrådar. Tyvärr var de inte enbart uppskattade. Flera av trådarna har tagits bort från FL och jag har varit avstängd för spamming. Det kommer inte att bli några fler namntrådar från mig, men den som vill diskutera namn är välkommen till min namntråd (se nedan) eller att inboxa mig.
    Fan vilka idioter! Ja så går det med detta fåniga forum där mammor diskuterar barnsaker. Synd om oss arma namnnördar som inte verkar passa in. När någon tar ett så fantastiskt initiativ som du borde ju mammorna bli lyckliga. Skitsida!!!
  • spöke
    DenNamnbitne skrev 2011-11-08 20:20:18 följande:
    Fan vilka idioter! Ja så går det med detta fåniga forum där mammor diskuterar barnsaker. Synd om oss arma namnnördar som inte verkar passa in. När någon tar ett så fantastiskt initiativ som du borde ju mammorna bli lyckliga. Skitsida!!!
    Ja, min förhoppning var ju att trådarna skulle kunna inspirera blivande föräldrar... samt roa oss andra som gillar namn. Har inte hittat något annat bra forum på nätet där man kan diskutera namn.
  • IsDimma

Jag tyckte dina trådar varit de roligaste på väldigt länge här på sidan. För allt vad min ringa stämma kan betyda.

• LinneaJosie
    spöke skrev 2011-11-08 20:03:10 följande:
    Tack till er som röstat och deltagit i mina namntrådar. Tyvärr var de inte enbart uppskattade. Flera av trådarna har tagits bort från FL och jag har varit avstängd för spamming. Det kommer inte att bli några fler namntrådar från mig, men den som vill diskutera namn är välkommen till min namntråd (se nedan) eller att inboxa mig.
    Men? Jag uppskattar dina namntrådar! Har fått nys om namn jag aldrig hört ju! :)
  • Göta

Nej vad tråkigt! Som inbiten namnälskare och namnnörd har jag älskat dina trådar!

Och synd att du inte hann till bokstaven V med pojknamn (eller missade jag kanske den?) Jag tänkte spana efter min sons namn där. 

• violatricolor

Näej! Nu blir jag arg! Hur tänker moderatorerna egentligen! Vill de inte att någon håller liv i namnforumet? Detta var ju en spännande serie av trådar!

• spöke
    Göta skrev 2011-11-18 15:48:35 följande:
    Nej vad tråkigt! Som inbiten namnälskare och namnnörd har jag älskat dina trådar!

Och synd att du inte hann till bokstaven V med pojknamn (eller missade jag kanske den?) Jag tänkte spana efter min sons namn där. 
    Q blev sista. Jag gjorde en omröstning för flicknamn på R - men den är borttagen.
  • spöke
    violatricolor skrev 2011-11-18 22:58:01 följande:
    Näej! Nu blir jag arg! Hur tänker moderatorerna egentligen! Vill de inte att någon håller liv i namnforumet? Detta var ju en spännande serie av trådar!
    Tack! Känns tråkigt att jag inte kunde avsluta alfabetet. Men framför allt att de tog bort många av mina trådar.
  • violatricolor
    spöke skrev 2011-11-19 15:18:50 följande:
    Tack! Känns tråkigt att jag inte kunde avsluta alfabetet. Men framför allt att de tog bort många av mina trådar.
    Ja, förstår att det känns tråkigt och jag tycker också att det är skittråkigt.

Var det alfabettrådar de tog bort?

Väldigt tråkigt då det bara rörde sig om några trådar per dag ju, förstår inte hur de kan tycka att det är spam. De borde vara tacksamma att någon engagerar sig så som du...

Men om du ändå vill publicera listorna så kanske du kan göra det i en enda tråd.... Blir dock inte alls lika överskådligt och roligt (med möjlighet till omröstning t ex) som om du publicerar dem i varsin trån.

• spöke
    violatricolor skrev 2011-11-19 15:38:31 följande:
    Ja, förstår att det känns tråkigt och jag tycker också att det är skittråkigt.

Var det alfabettrådar de tog bort?

Väldigt tråkigt då det bara rörde sig om några trådar per dag ju, förstår inte hur de kan tycka att det är spam. De borde vara tacksamma att någon engagerar sig så som du...

Men om du ändå vill publicera listorna så kanske du kan göra det i en enda tråd.... Blir dock inte alls lika överskådligt och roligt (med möjlighet till omröstning t ex) som om du publicerar dem i varsin trån.
    Ja, en hel del alfabetstrådar har tagits bort. Kanske gör jag en komplett lista i framtiden, men har tappat lusten för tillfället...
  • violatricolor
    spöke skrev 2011-11-19 15:43:14 följande:
    Ja, en hel del alfabetstrådar har tagits bort. Kanske gör jag en komplett lista i framtiden, men har tappat lusten för tillfället...
    Ja, det kan jag förstå....

Hoppas lusten kommer tillbaka. Man ska inte låta sig tryckas ner av någon enstaka moderator som inte förstår varför du måste starta en tråd per bokstav. 

Hoppas du vill fortsätta med dina andra trådar och starta nya då och då! 
  • spöke
    violatricolor skrev 2011-11-19 15:47:11 följande:
    Ja, det kan jag förstå....

Hoppas lusten kommer tillbaka. Man ska inte låta sig tryckas ner av någon enstaka moderator som inte förstår varför du måste starta en tråd per bokstav. 

Hoppas du vill fortsätta med dina andra trådar och starta nya då och då! 
    Tack!
Svar på tråden Bortglömda flicknamn på Q - vilket gillar du bäst?