• Dmitrij86

Är hon otrogen eller bara upptagen!

Hej jag är en ung kille som dejtar en tjej, vi har gjort det i över ett år nu. Innan hon gjorde slut med sin förra kille fick hon veta att hon var gravid. Jag brydde mig inte om det eftersom jag gillade henne ändå. Jag hjälpte och stöttade henne så mycket som det bara gick. Allt var helt underbart tills efter bebisen kom. Det var tänkt jag skulle åka ned till henne och hälsa på och få träffa lillen. Men han blev sjuk så det blev inget av. Hon bor hemma hos sina föräldrar nu så är ganska långt mellan oss. Vi träffades några två gånger efteråt men det kändes annorlunda. Vi pratade i princip varenda dag över skype och facebook. Efter andra besöket så blev det helt tyst. Jag hörde av mig på facebook och försökt ringa och sms:a. Men får inget svar. Efter två veckor får jag ett svar att hon inte får någon hjälp hemifrån utan tar hand om lillen helt själv. Förutom det så studerar hon på distans och har fått ett deltidsjobb. Jag är inte dum eller något fattar att det inte finns tillräckligt med tid, och det är nog enormt krävande för henne. Men kan inte få det ur mitt huvud, är det rätt av mig att skicka sms och mail ändå. Jag peppar henne, säger hon är söt och duktig gör allt vad jag kan för att stödja henne. Men inte ett svar tillbaka.

Så nu till själva frågan, lillen är runt 5-6 månader. Hur mycket tid kräver en liten bebis? Är det så enkelt att hon bara är helt slutkörd eller gillar hon mig inte längre? Senaste jag hörde var att hon skulle gå och festa och ha kul. Jag sa till henne att jag tyckte det var bra och hoppades att hon skulle ha det kul. Fick ett svar som var några rader. Lillen hade blivit sjuk det var allt.

Så här med facit i handen så börjar jag undra. Hon gillar sitta mycket framför internet och chatta. Ibland under graviditeten så klädde hon upp sig med motivationen att hon skulle till bb för koll. Hon har typ helt slutat prata med mig nu. och när det väl kommer något är det kort och helt utan känslor. Hon har en killkompis som hon känt sedan hon var liten, han hjälpte till när hon skulle hem. När vi förberedde oss så sa killkompisen att han var så extremt kåt den dagen. Brydde mig inte så mycket eftersom han är en sådan där lustigpelle och han är ju en långtids kompis. De går och pratar lite och så ett utländskt språk som jag inte förstår. De går ut på en avsides balkong och jag hör dem diskutera. Sedan blir det tyst ett tag. Sedan kommer de in, vi har det extremt trevligt till tåget och jag tycker att tjejen är lite extremt fnittrig.

Får höra att redan denna dag när hon åkte att hon hade fått sammandragningar när vi gick ur huset. Är det en slup, vet att sex eller orgasm kan orsaka sammandragningar när bebisen ska komma inom någon vecka. Så som jag kan tolka det av internet ifall din partner är otrogen så stämmer det tyvärr in på de mesta punkterna. Är jag bara paranoid som de flesta föräldrar blir när de får barn. Jag är ju inte nummer ett längre. Kräver en liten bebis så mycket tid att man inte kan svara på ett sms eller email. Ska tillägga att hon är ung och extremt attraktiv, hon har hur lätt att få killar. Jag är likadan, men jag vill ju ha henne. Just nu känns det som om jag enbart var där för att hjälpa henne igenom sin graviditet och inget mera. Hon säger att hon gillar ta saker långsamt, så trotts att vi dejtat ett år så har vi aldrig haft sex eller ens pussat varandra.

Ber om ursäkt om det är solklart för er som redan haft barn, men tar det verkligen så lång tid? Hon måste ju plugga också och möjligen jobba. Är det rätt av mig att stötta henne med email och sms, eller är det bara ännu ett stress moment för henne. Sorry långt brev. Har hon spelat mig som en violin från början eller? Vore ju skit dåligt av mig att ge upp och bryta med henne bara för att jag inte står i fokus, nu när hon kanske behöver mig som mest. Har försökt prata med henne om detta men får inget svar varken på sms, telefon eller mail.

Mvh
    En mycket bedrövad kille/möjligen extra pappa.

• Svar på tråden Är hon otrogen eller bara upptagen!
  • allmänt

Ja, hon låter väldigt upptagen, men vad jag reragerar mer på är att det inte låter som att ni är ihop. Hade jag den relationen du beskriver att du har med henne, med en kille, skulle jag inte definiera honom som pojkvän eller extra pappa, utan som, "en jag snackat med på nätet".

• Dmitrij86

Okay, kanske dåligt formulerat. Men vi bodde grannar och umgicks i princip varenda dag, inga kyssar eller sex. Men kramar hon sa även att i framtiden skulle jag kanske också få fatta ett sådant beslut ifall jag hamnade i den situation. Vi har bestämt att vi dejtar, men det kan ju vara som du säger att hon tar det lättare på det. Vi har häller inte pratat om att vi dejtar varandra exklusivt. Men hon har då inte sagt något om att hon dejtat någon annan. Men visst kan det vara så att du har rätt. Har bott grannar under hela tiden hon var gravid. Hon åkte hem för att föda. Kanske hjälper något. Men risken att du har rätt finns nog. Tack får att du tog dig tiden att läsa allt.

• Minifer

Jag hinner inte skriva så mycket eftersom jag måste hoppa i säng, emn ang sammandragningar, så visst kan man få det efter sex, men man behöver absolut inte ha haft sex för att få det. Fråga mig, jag hade sammandragningar typ var tredje minut under de sista tio-femton veckorna under båda mina graviditeter, och då var vi totalt platoniska ;) På slutet är det jättevanligt att man har sammadragningar då och då, livmodern tränar sig

Har ni dejtat ett år utan att ens ha pussats skulle jag nog inte ta det särskilt allvarligt om det vore jag...

Vet du vad, ring henne och fråga. Enklaste sättet att inte behöva analysera och fundera, prata med henne, helt enkelt. Eller maila om det är vad ni brukar göra.

Lycka till!

• Linda01

Hej! Hon kan omöjligt vara så upptagen att hon inte ens kan svara på ett sms..men detta är ju ganska individuellt också jag svarar bara ur mitt perspektiv. Om hon inte svarar kanske hon inte vill prata eller så har hon bara för mycket i tankarna, hon kanske känner att hon behöver vara ensam. Vänta tills hon hör av sig till dig, låt henne ta steget..är hon intresserad kommer hon undra varför du inte hör av dig, annars kanske hon helt enkelt inte vill prata. Eller så kan du försöka träffa henne och prata med henne och vara förstående, man behöver någon som lyssnar och förstår när man tar hand om ett barn ensam hela dagarna det är tufft, man behöver kärlek. Men att hon inte svarar på dig är väldigt konstigt, jag kan inte specifikt svara på av vilken anledning hon inte svarar detta är bara hur jag tänker. Varför ska hon gå på fest när hon nyligen fått en liten bebis som bara är 6 månader, man kan roa sig på andra sätt än att gå och dansa och titta på killar, t.ex. gå på en dejt med dig, bio, gröna lund, skansen ( där även bebisen kan följa med ) gå till någon resturang med dig och kolla på något uppträdande. En mamma som tar hand om sitt barn hela dagarna behöver gå till ett härligt spaa där hon kan slappna av och samtidigt ha kul få massage. Eller varför gick hon inte med dig på fest? det är 2 olika saker att gå med sina kompisar på fest än att gå tillsammans med dig så ni lär känna varandra mer. jag vet inte hur hon är som person eller något alls, men jag hoppas att du kommer till ett bra beslut om hur du ska göra. hur känner du själv?

Svar på tråden Är hon otrogen eller bara upptagen!