• saxofon1

18-åriga Styvdottern utomlands hittar nakenbilder på datorn... vad göra?

Jag har en 18-årig styvdotter som har fått åka utomlands själv för första gången, hur som helst så kom hon hem för drygt en vecka sen, och då jag lånade hennes dator ikväll hittade jag nakenbilder där båda hon och andra är med...
    tycker det är hemskt att hon beter sig såhär när vi ger henne förtroende att få åka själv på semester med kompisarna... och ifall nån annan skulle sprida bilderna hade det kunnat ha förödande konsekvenser... vad ska jag göra???? känns jobbigt att ta det med hennes mor också då hon varit så stolt över dottern..

Sjukt jobbig sits vill inte att någon ska bli ledsen eller råka illa ut......

• Svar på tråden 18-åriga Styvdottern utomlands hittar nakenbilder på datorn... vad göra?
  • Thaleia
    Thaleia skrev 2011-11-06 11:38:09 följande:
    Ja, precis du väljer DINA strider och andra väljer SINA strider. Man kan inte säga till ngn som tycker att det här är en "strid" att ta att det är fel strid. Sen strid och strid...låter som om man ska bråka om det, men det jag menar att det kan vara ett ämne som man som förälder känner att det HÄR vill jag ta upp till samtal.
    Jag kan då säga att om jag hittat nakenbilder på MIN dotter, så hade jag velat ta upp ämnet med henne. Inte för att skälla eller förbjuda henne, för hon är ju som sagt myndig. Men för att vara säker på att hon verkligen är medveten om hur fel det kan bli om dessa bilder hamnar i orätta händer. Mer än så kan man ju inte göra men då har iallafall inte låtsas som att det regnar.
  • Karriis

Bara jag som tänker att hon är nöjd med sin kropp? Vad gör det om hundra år att det finns bilder på hennes kropp? Den förändras ju hela tiden och när hon blir äldre kan hon ju titta tillbaka på sin unga snygga kropp.

Nu vet jag ju inte hur grova bilderna var i och för sig.
    Jag skulle lätt kunna ta nakenbilder i KONSTNÄRLIGT syfte, inte porrbilder, och har även gjort det hos en fotograf. Han äger rättigheterna till de bilderna och får publicera dessa vart som helst, men det gör inte mig någonting.

Så länge det inte verkar vara som att hon är tvingad så låt henne hållas, jag tror att hon är vettigare än att lägga ut dom någonstans :)

• Mairi

När ni ger henne förtroende skriver du! hon behöver inte det hon är 18 och gör väl som hon vill! och jag tycker du ska sluta snoka på hennes dator hon kanske vill ha något som kallas privatliv?????

• Enter Sandman
    Mairi skrev 2011-11-08 01:59:56 följande:
    När ni ger henne förtroende skriver du! hon behöver inte det hon är 18 och gör väl som hon vill! och jag tycker du ska sluta snoka på hennes dator hon kanske vill ha något som kallas privatliv?????

Hur vet du att han snokade?
  • Mairi
    Enter Sandman skrev 2011-11-08 05:17:24 följande:

Hur vet du att han snokade?

bilderna kommer väl inte upp av sig själv heller??
  • allmänt

Varför får man inte vara naken på kort? Så länge hon inte gråter på bilderna så du tror att hon farit illa till är det väl ingen fara på taket. Hon ställer inte dig mot väggen om ditt sexliv, du gör inte det mot henne. Tycker det låter som hon haft en mycket spännande och angenäm semester!

• Enter Sandman
    Mairi skrev 2011-11-09 03:25:37 följande:
      bilderna kommer väl inte upp av sig själv heller??
    Jag vet inte hur dom där bilderna kom upp, just däför anklagar jag inte ts, för att ha snokat, för jag vet inte.  men jag tvivlar på att du vet det, så därför frågade jag, hur vet du att han snokade?

Du utgår ifrån något du inte känner till och sen anklagar du en annnan människa för dina egna antaganden, är det ok att göra så tycker du?   

Ska man anklaga någon tycker jag man ska ha betydligt mer på fötterna än tro.   
    Då ska man veta, annars utgår man väl ifrån att människan är oskyldig, tills man vet.  

• lol

Prata med dotterns pappa om det du ska inte ta han om det.

• Ulf i Gbg

Man kan ju undra vad dessa nakenbilder egentligen föreställde. Glada nakna människor på ett nakenbad i t.ex. Grekland eller en undanskymd vik någonstans? I så fall snackar vi verkligen storm i ett vattenglas. Att sola och bada naken i en avslappnad miljö är underbart! -Prova gärna! Synd att vi är så dåliga på nakenbad här i Sverige. Är det så, (och om du inte aktivt snokade, då blir det pinsamt), tala gärna om för tjejen att du sett och att det såg härligt ut.
    OM bilderna är mer sexuella ,är det känsligare, men hon är myndig så det är hennes ensak. Man är ju lite "wild and crazy" i den åldern! Och bara för att bilderna ligger lokalt på hennes dator är det inte alls säkert att de finns till allmänt beskådande på nätet! Däremot vet man ju inte om andra också tog bilder, så det finns naturligtvis en risk. Här kan man ju ha ett allmänt snack om faran med att lågga ut saker på nätet, tycker jag.

• Furstinna

Tycker inte du ska göra något alls åt de. Det är egentligen ingen big deal. Om du känner att du måste göra ngt så hinta lite för henne att hon bör gömma sånt hon inte vill andra ska se lite bättre.

• HenricVIII

Ärligt talat: VAFAN har du med hennes PRIVATA BILDER att göra?!?

Hon är MYNDIG - du ska ge fullständigt fasen i att snoka runt i hennes dator.

Nyfiken i en strut!

Svar på tråden 18-åriga Styvdottern utomlands hittar nakenbilder på datorn... vad göra?