• Boudicea

Hur ska jag klä mig??

Min man ska å en förenings vägnar få ta emot en jubileumsgåva av Odd Fellow. De själva ska ha frack, men vårdad klädsel, gärna kostym gäller för oss "oinvigda". Hur ska jag klä mig? Maken kommer att ha mörk kostym och vit skjorta. Kan jag ha klänning till nedanför knäna och klackskor eller bör den vara lång? Vilken färg? Hjälp... Förslag någon?

• Svar på tråden Hur ska jag klä mig??
  • LyckligMamma2011

Du kan ju ha typ en svart enkel fin klänning som går till knäna, sen kan du piffa upp med fina guld el silver smycken, ett par svarta och fina pumps klackar, gärna lite höga som du e nöjd med. Och en snygg handväska ;)

Du kan också ha klänningen i typ röd, rosa o ha svarta skor o en klocka och ett par fina örhängen och en ring:) det är också fint:)

• Boudicea

Tack! Ja, jag älskar ju rosa så det vore ju trevligt med lite färg. Ska nog kolla på en snygg handväska, det känns som att den kan göra mycket om man har en enkel klänning.

• Gullhjärtat

Ja, precis som forsta inlagget, lagg dig pa samma niva som det din man har. En klassisk klanning, garna svart eller marinbla, strax under knat, klassiska pumps (satsa alltid pa morkare farg an klanningen) och matchande vaska, garna clutch, borde fungera utmarkt. Satsa hellre pa lite mer traditionell stil an mode inriktat om du ar osaker. Glom inte att fixa naglarna, det gor alltid sitt! Ha det sa roligt :)

Maybe Baby!
  • Boudicea

Tack för jättebra tips! Det ska bli jättekul faktiskt, något utöver vardagen.

Svar på tråden Hur ska jag klä mig??