• Anonym (suck)

Jag blir äcklad av sex

Jag har ett stooort problem! Det är 7 månader sedan vårat barn kom och jag blir äcklad av tanken på sex med min karl! Jag kan bli kåt och jag har onanerat. Men jag blir äcklad av det på något vis=( Jag har haft en del problem med underlivet efter förlossningen också.
    Jag vill ju inte bli äcklad av sex! Ok, minskad lust men att bli äcklad! Känns som att det är hopplöst. Jag älskar ju min karl! Någon som varit med om detsamma och tagit sig ur det?

• Svar på tråden Jag blir äcklad av sex
  • Anonym

Uppsök psykolog innan du blir lämnad.

• Anonym

Jag känner på samma sätt.

• Finns två sidor av samma mynt

Ta tag i problemet direkt vännen. Detta är inte ovanligt alls!

1, kolla upp underlivet vid mvc eller gyn. Bara så du får klartecken på att allt är som det ska.

2, prata med din sambo. Berätta hur du känner. Kanske är det bara en "hög tröskel", sen när ni väl börjat så släpper "äckelkänslorna"?

3, försök hitta tillbaka på ALLA sätt. Bada tillsammans. Kramas. Ligg sked i soffan. Försök hitta tillbaka.

Det är lätt att det bara blir bebis barn bebis och barn. Man måste försöka ge varandra uppmärksamhet också. Det är väldigt viktigt. Skicka sms. Piffa upp dig och känn dig sexig . Ljus, musik och lite vin kanske?

Vad du än gör så är det bättre än att inte göra något alls!              

• Anonym

Jag tyckte det var heljobbigt att ha sex igen efter graviditeten, då han frossat i porr och sexfantasier medan jag vaggade runt som en val. Att veta att han konstant längtar efter att sätta på någon, han kändes som ett jobbigt djur.

• CarolineA

Ahhh jag vet! Igar var forsta gangen sen forlossningen! Och tro mig, det har tagit emot trots att jag vet att det basta ar att bara gora det! Vi har testa par ganger innan, men det har liksom gjort ont, och det va ju skont for da kunde man skylla pa det :) 
    Men igar sa javlar va det som att forlora oskulden igen, det gjorde ont, men slappte efter ett litet tag, jag gick inte igang direkt men kanns iaf som att man tagit steget over! Vet att man maste fortsatta nu, for langsamt kommer lusten komma tillbaka, det ar lite som att undvika godis, till sist har man ju varken sug eller behov langre! Vi har varit tillsammans i nastan 6 ar nu och visst, den sexuella spanningen forsvann "sen lange", men ju mer man ger det tid ju mer behov vacks! Vill ju inte tvinga dig, men du ska se att om ni tar det lugnt, sag att du inte behover komma, inga krav, sa kommer "ackel kanslan" sakta forsvinna! Det galler bara att gora det!
    Min lille blir nastan oxa 7 manader sa det har tagit tiiiid for oss (mig) oxa.... 

• Anonym (suck)

Vilket tur att jag har en sån jäkla bra karl att han ALDRIG skulle lämna mig för en sån här sak. Och kom inte och säg att alla män är lika. Jag känner min karl...

Jag ska till GYN och kolla vad dom kan göra för som det är nu kan vi inte ens ha sex för dom har sytt mig för mycket och det kommer inte in nått större än en tampong...

Men det går ju att göra annat än penetration!

Och det känns väll inte så lockande med penetration efter att ha kissat i duschen i två månader efter förlossningen för att jag gick sönder så mycket och ska dom sprätta upp och göra om så lär jag ju börja med det igen...

Ja vi får börja från början och bara mysa först. Vi har ju iaf "pillat" lite på varandra men för mig så känndes det jobbigt efteråt. Och han vet om allt detta! Vi pratar om allt och det känns bra iaf.

Kan det vara så att det är mitt självförtroende som sätter stopp? Efter gravididteten och förlossningen så är ju min kropp HELT annorlunda. Allt hänger för jag gick upp massor  och har gått ner lite mer än hälften. Jag känner mig allt annat än vacker kan jag säga. Jag tränar som en idiot men inget händer. Har stått still med vikten i flera månader!

• Anonym (Normalt)

Du är kvinna, så det är normalt att ej känna lust, du behöver ej gå till psykolog. Vänta 10-20 år, sedan vill du knulla som en galning! Tyvärr ej med din man, utan med en främling - så du har honom som älskare, eller så skiljer du dig. Vanligast är att folk skiljer sig när barnen är små, eller 1-3 år efter att de flyttat hemifrån.

Du är normal.

• Anonym
    Anonym (suck) skrev 2011-11-17 00:16:09 följande:

Vilket tur att jag har en sån jäkla bra karl att han ALDRIG skulle lämna mig för en sån här sak. Och kom inte och säg att alla män är lika. Jag känner min karl...

Jag ska till GYN och kolla vad dom kan göra för som det är nu kan vi inte ens ha sex för dom har sytt mig för mycket och det kommer inte in nått större än en tampong...

Men det går ju att göra annat än penetration!

Och det känns väll inte så lockande med penetration efter att ha kissat i duschen i två månader efter förlossningen för att jag gick sönder så mycket och ska dom sprätta upp och göra om så lär jag ju börja med det igen...

Ja vi får börja från början och bara mysa först. Vi har ju iaf "pillat" lite på varandra men för mig så känndes det jobbigt efteråt. Och han vet om allt detta! Vi pratar om allt och det känns bra iaf.

Kan det vara så att det är mitt självförtroende som sätter stopp? Efter gravididteten och förlossningen så är ju min kropp HELT annorlunda. Allt hänger för jag gick upp massor  och har gått ner lite mer än hälften. Jag känner mig allt annat än vacker kan jag säga. Jag tränar som en idiot men inget händer. Har stått still med vikten i flera månader!

Det är vanligt att bli felsydd och vanligt att inte kunna ha sex efter förlossningen eller att ha ont länge eller för resten av livet vid sex. Så du är inte ovanlig på något vis.
  • Anonym (suck)

Jag frågade inte om jag var ovanlig på något vis eller om hur framtiden ser ut utan om tips och råd!!... Och om någon varit med om detsamma och kunde dela med sig av sina egna erfaranheter... Det är vårat första barn så vi har aldrig varit med om detta... Så ni behöver inte skriva alla kommentarer som inte innehåller det jag frågade om.

• Anonym (J)

Hade också det problemet, tror det va närmare 9 månader efter som jag hade sex första gången,  va så jäkla rädd att det skulle göra ont så han fick inte röra mig. Tyckte bara det va obehagligt..  Va llite som att förlora oskulden, men samtidigt så släppte så himla mycket i huvudet att det gjorde inte så ont och va inte så farligt som jag trodde.  Kan väl inte påstå att all lust är tillbaka, men det kommer pö-om-pö, låt det ta tid.. försök slappna av, kanske kan ni hitta på något bara du och din kille (ex. bio & middag) behöver inte leda till något, men kanske du slappnar av och bara får en underbar kväll. (behövs det med!)

• Finns två sidor av samma mynt
    Anonym (Normalt) skrev 2011-11-17 00:25:59 följande:
    Du är kvinna, så det är normalt att ej känna lust, du behöver ej gå till psykolog. Vänta 10-20 år, sedan vill du knulla som en galning! Tyvärr ej med din man, utan med en främling - så du har honom som älskare, eller så skiljer du dig. Vanligast är att folk skiljer sig när barnen är små, eller 1-3 år efter att de flyttat hemifrån.

Du är normal.

Hahahaha! <3
  • Anonym (suck)

Våran dotter är nu snart 9 månader och igår hade vi sex! Och det funkade! Det var precis som ni skrev. Det kändes precis som att bli av med oskulden. Men det gick!! Massa glidmedel och förspel. Ni anar inte hur glad jag är att det gick och jag mådde skit bra efteråt! Inga äckelkänslor eller sånt! 

Äntligen!!

Jag behövde inte gå till psykolog och inte till GYN heller. Vi ordnade upp det genom att prata mycket om det, och som sagt massa mys, pillande och så. 

• Anonym
    Anonym (Normalt) skrev 2011-11-17 00:25:59 följande:

Du är normal.
    sant faktiskt!
Svar på tråden Jag blir äcklad av sex