• Stuck In Time

Okej att hänga ut pedofiler med namn och personnummer?

Nu finns en hemsida där man enkelt kan söka och se dömda pedofilers namn, adress, personnummer och telefonnummer. Man kan enkelt söka på namn eller landskap för att se om det bor någon i närheten av där man bor. Bra eller anus?

Diskutera på!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Okej att hänga ut pedofiler med namn och personnummer?
  • HäckHäxan
    Fiyali skrev 2011-11-08 14:58:56 följande:
    Om vi nu antar att vi litar på att listan är helt korrekt och att samtliga är skyldiga. Då litar vi på polis, myndigheter - staten.
    Om vi nu gör det, litar vi inte då på att de inte släpper ut förbrytare som sonat sitt straff och att de fått den vård de behöver för att inte begå om sina brott?
    Och om så är fallet, vad ska vi då med listan till?

Man får välja...
    Personligen så skulle jag i så fall ha listan till att veta vart pedofilerna finns, har ingen lust att flytta in och bli granne med en. Men jag inser ju också att alla inte tänker som jag OCH att de finns de som anser att de har rätt att straffa den som redan sonat för sitt brott.

Så rent informativt så vill jag veta för jag vill inte ha en pedofil som levt ut nära mitt barn, för jag tror inte på rehabiliterade pedofiler för fem öre, har du en gång gått över gränsen så är jag till 98% säker på att man går över den igen som pedofil. Därför vill jag veta. För de blir bättre för både mitt barn och för pedofilen om vi två inte bor grannar eller på något sätt umgås i samma kretsar på vardaglig basis. Däremot skiter jag i om personen i kassa på ica är pedofil, så länge den aldrig rör mitt barn, dess tankar kan jag inte styra och inte den personen heller, men handlingarna bör den kunna styra och så länge den gör det så kommer jag aldrig skada personen.

Nu tycker jag inte det är rätt att hänga ut folk ändå, utan detta var mer vad jag personligen skulle ha listan till då.
    kan man inte ta en och annan musprutt, är man nog för omogen att ha sex .
  • BokhyllanBilly

Vad jag tycker? SKITBRA.

Hade jag sett att min granne var pedofil hade jag flyttat DIREKT.

Jag skyddar hellre mina barn än att se till pedofilens bästa!

• kort kjol

Nej, jag tycker inte det är rätt.

• Zhna

Det är helt igenom fel! Slöseri med tid och pengar! Varför ej hänga ut sionisterna och hålla ett öga på den "ryska" maffian istället? I Jemen är det ej helt ovanligt att flickor på 8 år gifts med vuxna män med sina föräldrars samtycke förstås. Så vad som anses vara omoraliskt här stämmer inte i andra kulturer och vice versa. Dessutom så finns det inga hinder att via demokratiska medel legalisera företeelsen ifråga precis som man försökt med marijuanan och helsyskon incest sålänge inga brott begås så.

• radwanska
    Zhna skrev 2011-11-20 21:25:49 följande:
    Det är helt igenom fel! Slöseri med tid och pengar! Varför ej hänga ut sionisterna och hålla ett öga på den "ryska" maffian istället? I Jemen är det ej helt ovanligt att flickor på 8 år gifts med vuxna män med sina föräldrars samtycke förstås. Så vad som anses vara omoraliskt här stämmer inte i andra kulturer och vice versa. Dessutom så finns det inga hinder att via demokratiska medel legalisera företeelsen ifråga precis som man försökt med marijuanan och helsyskon incest sålänge inga brott begås så.
    Fast nu handlar det om Sverige och dömda pedofiler och inte giftermål i Jemen. :) Själv tycker jag nog inte folk ska hängas ut på detta sätt just av skälet att de kan vara oskyldigt dömda. Men var lite nyfiken på vad du menade i din sista mening där.  Legalisera företeelsen i fråga? Att vara pedofil är inte olagligt men att våldta barn är olagligt...
  • Syndafloden

Det är inte pöbelns uppgift att dömma och bestraffa.

Ska man bete sig som pack och slödder kan man flyta, förslagsvis till ett land utan fungerande rättsystem.

• Zhna
    radwanska skrev 2011-11-20 21:34:32 följande:
    Fast nu handlar det om Sverige och dömda pedofiler och inte giftermål i Jemen. :) Själv tycker jag nog inte folk ska hängas ut på detta sätt just av skälet att de kan vara oskyldigt dömda. Men var lite nyfiken på vad du menade i din sista mening där.  Legalisera företeelsen i fråga? Att vara pedofil är inte olagligt men att våldta barn är olagligt...
    Men just därför behöver vi legalisera giftermål med barn just för att det är omoraliskt att ha utomäktenskapliga förbindelser och för att risk på exploatering blir för stor. EU artikel 21 förbjuder diskriminering av andra p.g.a sexuell läggning vilket för övrigt no finns i FN konventionen. Så saken har med Sverige att göra för att landet ifråga struntar i dessa standart till förmån för sina egna. Vore det då ej bättre om jag och andra mussar vädjade till EU att porta Sverige från nuvarande medlemskap? 

Kapitalism och fascism är vad vi har! Den sionistiska maffian tycks ha en järngrepp om befolkningen vilket sverigedemokraternas seger tydligt visade. 
  • tarm

Nej det är inte okej. Att vara pedofil är lika fel som att vara homosexuell. Det är våldshandlingarna som gör personen hemsk inte den sexuella läggningen.

Om pedofilerna i fråga ger sig på barn är det dock en helt annan fråga.

• Vangla

Jag förstår ju förstås tanken bakom det hela, men det drabbar ju så många fler än pedofilen i fråga. Hans familj, släktingar samt i många fall offren till pedofilen. Och det kanske inte är helt rätt.

• kort kjol
    Syndafloden skrev 2011-11-24 03:10:32 följande:
    Det är inte pöbelns uppgift att dömma och bestraffa.

Ska man bete sig som pack och slödder kan man flyta, förslagsvis till ett land utan fungerande rättsystem.
  • puss
    tarm skrev 2011-11-27 15:26:59 följande:
    Nej det är inte okej. Att vara pedofil är lika fel som att vara homosexuell. Det är våldshandlingarna som gör personen hemsk inte den sexuella läggningen.

Om pedofilerna i fråga ger sig på barn är det dock en helt annan fråga.
    hur menar du nu lika fel? vad vet du om varken eller?
    Ät min sidfot
  • tarm
    puss skrev 2011-11-27 20:16:38 följande:
    hur menar du nu lika fel? vad vet du om varken eller?
    Ursäkta min otydlighet.

Jag menar att pedofili är en sorts störning. Det är även homosexualitet. Jag tycker inte av något av dom är fel. Det är våldshandlingarna som är fel.

Att vara pedofil är lika lite "fel" som att vara homosexuell. Det är bara en sexuell läggning.
  • Donum

Nej, det är inte okej. Det är dessutom kontraproduktivt. Jag har varit verksam i länder där man hänger ut människor i samband med att de frisläpps. Alla får veta vem det är så vederbörande har ingenstans att ta vägen. Ingen bostad, inget jobb. Ingenting. Vad händer då?
    De begår brott igen för att åka in. Då får man åtminstone mat och tak över huvudet.

Vidare, anser jag inte att vare sig anhöriga eller brottsoffer ska bli uthängda, vilket de blir i och med att man hänger ut den som begått brott.  

• Suck och suck

Är omröstningen redan slut? Hade röstat på Nej! En sak är att det inte är så ovanligt att folk blir oskyldigt utpekade, så som soc. skolor, daghem och alla i vårt samhälle är väldigt vaksamma (och att det ibland kan förekomma en överdriven rädsla). Det gör ju att det går troll i det här. Och det här med att peka ut med namn, personnummer och så vidare är ett led i detta. Och en annan sak, Vad gör det för nytta?
    De säger ju att det vanligaste med pedofili är någon närstående eller någon som man känner, och INTE sådana där läskiga, främmande, skumma gubbar, som man målar upp att det kanske är. En tredje sak. OM det nu har förekommit något inom någon familj eller närstående. Det skadar mer än det ger nytta att peka ut. Det kan skada även de som drabbats. Är det det vi vill uppnå? Nä, de som pratar om sån där utpekning, de vet inte vad de pratar om, de har målat upp en överdriven rädsla som inte stämmer med realiteten. Vi måste på något sätt stoppa häxjakten i vårt samhälle, för det har inte blivit varken barn eller vuxna till gagn.

• Suck och suck

De som är emot uthängning vill verkligen inte skydda pedofiler, tvärtom, skydda barnen och omgivningen. Ska familjer trasas sönder för att det sker en uthängning upp på allt, när man sett hur illa det kan gå då myndigheterna går fram, mot enskilda familjer? Ska vi spä på denna hetsjakt där det går troll hos myndigheter, genom att dessutom hänga ut någon eventuellt oskyldigt misstänkt i en familj? Det scenariot tycker iallafall jag är skrämmande.

• Stjärnfall76

Kanonbra. Det är ju inget som går över precis och barnen måste skyddas och prioriteras framför profilen

• Mot pedofiler

Många är för och många är mot att hänga ut pedofiler, var och en har sitt synsätt på hur det bör vara.
    Personligen har jag inte ett enda hårstrå över för pedofiler och personligen anser jag att pedofiler har förverkat sitt eget skydd mot att inte hängas ut, samhället bör få veta vilka dessa avskum är.
    Jag har nära vänner som har blivit utsatta för pedofiler och dom kämpar än i dag med sina liv fastän det har gått över 20 år sedan detta hände, att se dom på nära håll med att kämpa med vissa saker i deras vardag är inte lätt, jag tycker att vi ska gå ett steg längre och göra som vissa stater i USA genom att ta fram en databas över alla dömda pedofiler så vi kan se vart vi kan bo med våra barn.
    Jag är helt säker på att om det skulle hända något av era barn så skulle nog ni också ändra er uppfattning om vad som är mer rätt, vi ska skydda barnen inte pedofilerna, dom ska ha fängelse och vård, den lilla vård dom kan få här i Sverige.
    Nu ska jag dock tillägga att jag är för att hänga ut pedofilerna som har en dom på sig, dom ska vara dömda där bevisen finns skrivet, att hänga ut någon på gehör är däremot fel.
    Ta Joakim Stranke i Kalmar, som har förstört så många barn och en del är bara några år gamla, vems sida ska vi stå på? barnens eller pedofilernas? Det är en sån jävla sjuk handling, att det är fel i skallen på dom är helt klart, sen får ni tycka vad ni vill, min egen ståndpunkt är helt klar...häng ut dom, låt oss få veta vilka dessa sjuka människor är så vi kan skydda våra barn.

Svar på tråden Okej att hänga ut pedofiler med namn och personnummer?