Fiyali skrev 2011-11-08 14:58:56 följande:
Om vi nu antar att vi litar på att listan är helt korrekt och att samtliga är skyldiga. Då litar vi på polis, myndigheter - staten.
Om vi nu gör det, litar vi inte då på att de inte släpper ut förbrytare som sonat sitt straff och att de fått den vård de behöver för att inte begå om sina brott?
Och om så är fallet, vad ska vi då med listan till?
Man får välja...
Personligen så skulle jag i så fall ha listan till att veta vart pedofilerna finns, har ingen lust att flytta in och bli granne med en. Men jag inser ju också att alla inte tänker som jag OCH att de finns de som anser att de har rätt att straffa den som redan sonat för sitt brott.
Så rent informativt så vill jag veta för jag vill inte ha en pedofil som levt ut nära mitt barn, för jag tror inte på rehabiliterade pedofiler för fem öre, har du en gång gått över gränsen så är jag till 98% säker på att man går över den igen som pedofil. Därför vill jag veta. För de blir bättre för både mitt barn och för pedofilen om vi två inte bor grannar eller på något sätt umgås i samma kretsar på vardaglig basis. Däremot skiter jag i om personen i kassa på ica är pedofil, så länge den aldrig rör mitt barn, dess tankar kan jag inte styra och inte den personen heller, men handlingarna bör den kunna styra och så länge den gör det så kommer jag aldrig skada personen.
Nu tycker jag inte det är rätt att hänga ut folk ändå, utan detta var mer vad jag personligen skulle ha listan till då.