• Svar på tråden Det bästa av två världar!
  • Proletariatet

Vad vill du säga?

Det finns studier som visar att de barn som har sammanboende föräldrar som bråkar är de som har störst psykisk ohälsa (Amato & Keith, 1991, Parental divorce and the wellbeing of children: a metaanalysis. Washington Psychological Bulletin.)

Alltså skulle det vara mer egoistiskt att bo kvar om man inte kan vara sams. Varför skulle en separation vara ett misslyckande? Det är väl inget att hurra åt, men ett misslyckat föräldraskap för mig är att inte kunna ge sina barn kärlek eller ett gott omhändertagande.

Gör det dig något att andra separerar? Du har ju faktiskt den fantastiska möjligheten att göra som du vill med ditt liv, varför måste du skuldbelägga andras val?

• Clear1

Men är du på riktigt?

Ofta väljer man inte att bli ensamstående, det är inte något man strävar efter.
    MEN många gånger är det bättre för alla inblandade att föräldrar som bråkar och mår dåligt av att vara tillsammans separerar.

Om den ena parten är otrogen, super eller inte bryr sej om barnen, ska man då stanna tillsammans "för att man ska vara två"?

Konstig attityd. Funkar det inte så funkar det inte, visst ska man väl försöka att få det att funka,
    men jag tror inte att NÅGON separerar på 5minuter

• cicci85

Jag är uppvuxen med skilda föräldrar och tyckte och tycker att jag hade många fördelar tack vare det. Många av mina vänner har oxå skilda föräldrar och ingen tycker att det varit negativt.

Svar på tråden Det bästa av två världar!