• Anonym

Kärleken är det finaste som finns?

Vart finns alla unga tjejer och killar som verkligen tror på kärleken? Jag är själv 23 år och verkligen tror på kärleken, att det är det finaste som finns, meningen med livet! Många kanske ser mig som ung och att jag har hela livet framför mig! Men att få dela livet tillsammans med den man verkligen älskar i sorg, glädje och konflikter är väl det bästa som finns?!
    Finns det fler männsikor där ute som verkligen tror på kärleken? Att leva ett liv tillsammans.

Känns som förhållande har lätt att ge upp idag, man ska skaffa karriär, resa osv. Självklart tycker ja att man ska göra detta men varför inte göra det tillsammans med den man älskar?

Är det bara jag som tänker så?

• Svar på tråden Kärleken är det finaste som finns?
  • Tristani

Jag håller med! Kärlek och bilda familj med kärleken :) det är livet för mig!

• de Robespierre

Tror att alla vill finna kärleken. Men sedan är det olika hur vi förhåller oss till den.

Vissa är romantiska, visar öppet (handling och ord) hur mycket man tycker om den andra. En del väljer en lägre profil med några ord ibland. Detsamma gäller att visa ömhet. Men så finns det även de som tycker att kärleksbetygelser är pinsamt att visa eller att de inte behövs. Alla har vi vårt eget förhållningssätt till kärleken.

Men det finns en mörkare sida också. Och det är de som inte vågar att älska eftersom de fruktar att de tillsist skall bli sårade. Så då väljer man att t.ex distansera sig i förhållandet (eller håller en allmän avvaktande hållning till kärlek). Det är väl inte heller ovanligt att en del av dessa plötsligt kan lämna ett förhållande som verkade ha allt - eftersom det började skapa riktigt djupa känslor för den andra. Då flyr man innan man sitter alltför fast i kärlekens garn (och lämnar en oförstående partner bakom sig).

För mycket "kärlek" kan även vara ett problem. Där den ena överöser den andra med kärleksbetygelser så att den personen känner sig kvävd. Detta kan även slå åt andra hållet då den ena kräver kärleksbetygelser hela tiden (osäkerhet och behov av trygghet/bekräftelse). Lagom är alltid bäst

Svar på tråden Kärleken är det finaste som finns?